رییس‌جمهور در دیدار با تاجران افغان در امارات: طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را با ما شریک کنید

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی در جریان سفرش به امارات متحده‌ی عربی، روز گذشته با تاجران افغان مقیم این کشور دیدار کرده و از آن‌ها خواسته است که طرح‌های سرمایه‌گذاری و تجاری‌شان را به دولت افغانستان ارائه کنند.
رییس‌جمهور گفته که روی این طرح‌ها در شورای عالی اقتصادی بحث و براساس آن تصامیم لازم گرفته می‌شود.
در خبرنامه‌ی دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری آمده است که در این دیدار تاجران، مشکلات، پیشنهادها و طرح‌های سرمایه‌گذاری‌شان را در زمینه‌های فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای سرمایه‌گذاری تاجران افغان، تأمین امنیت بهتر آن، اعمار شفاخانه‌ها و مساجد، کاهش قیمت تعرفه‌های گمرکی، تنظیم بهتر سیستم مالیه‌دهی، جمع‌آوری کثافات از شهر کابل و تولید انرژی از آن را با آقای غنی در میان گذاشته‌اند.
رییس‌جمهور به تاجران افغان مقیم امارات اطمینان داده که حکومت آماده است تا زمینه‌های بهتر سرمایه‌گذاری را برای تاجران ملی افغان در داخل و خارج از کشور فراهم کند. او افزوده که حکومت مکلف به تأمین امنیت شهروندان می‌باشد و زمینه‌ی بهتر سرمایه‌گذاری را برای تاجران افغان فراهم می‌کند.
غنی تاجران را در راستای فعالیت‌های بهتر تجارتی به‌ویژه توجه به تولیدات داخلی تشویق کرده و گفته حکومت آماده است که تعرفه‌های گمرکی را به روی محصولات داخلی کاهش دهد.
او همچنان از آنان خواسته که جهت سرمایه‌گذاری بهتر در بخش‌های مختلف در مشارکت با دولت، به‌ویژه برای فعال شدن شفاخانه‌های شیخ زاهد و جناح در شهر کابل، طرح‌های‎شان را ارائه کنند.
رییس‌جمهور خبر داده است که سویس در بخش جمع‌آوری کثافات از شهر کابل و حومه‌ی‌ آن، اعلام آمادگی کرده و طرحی را نیز در این زمینه ارائه کرده است. او از تاجران افغان خواسته است، در صورتی‌که خواهان همکاری در این زمینه‌اند، طرح‌های‌شان را به شورای عالی اقتصادی در میان بگذارند.
نمایندگان افغان‌های مقیم امارات: از استفاده‌ی سوء اتباع خارجی از پاسپورت افغانستان جلوگیری شود.
همچنان رییس‌جمهور غنی در این سفر با بزرگان و نمایندگان افغان‌های مقیم امارات دیدار کرده است. آنان از رییس‌جمهور خواسته که در مورد جلوگیری از سوء‌استفاده از پاسپورت افغانی از سوی اتباع کشورهای دیگر توجه جدی شود.
آقای غنی در این مورد از کار کردهای سفارت افغانستان در امارات در زمینه‌ی جلوگیری از سوءاستفاده از پاسپورت‌های افغانی ستایش کرده است.
بزرگان افغان همچنان از آقای غنی خواسته که مکاتب با نصاب تعلیمی افغانستان در امارات ایجاد شود، تا زمینه‌ی تعلیم و تربیه‌ی فرزندان افغان‌ها در این کشور مساعد گردد.
رییس‎جمهور به مسئولان سفارت افغانستان در ابوظبی هدایت داده است که در زمینه‌ی ایجاد مکاتب با وزارت معارف هماهنگی کنند و نیز مشکلات افغان‌های مقیم امارات را در بخش‌های مختلف، در همکاری و هماهنگی با آنان حل کنند و گزارش آن را به ریاست‌جمهوری تحویل دهد.
آقای غنی پس از سفر رسمی یک روزه، عصر روز گذشته به کشور برگشت.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *