قوای هوایی افغانستان پنج هلیکوپتر جدید MD-530 به‌دست آوردند

اطلاعات روز: قوای هوایی افغانستان پنج هلیکوپتر جدید MD-530 را از دولت امریکا دریافت کردند. این هلیکوپترها روز جمعه، 17 جون به میدان بین‌المللی حامد کرزی در کابل رسیده است.
بیل اشفورد یکی از فرماندهان اعزامی مشاوره هوایی امریکا گفته است که این هلیکوپترها دارای قابلیت پرتاب موشک، انتقال مسلسل‌های کالیبر 50 و سیستم رویت پیشرفته می‌باشند که هلیکوپترهای قبلی فاقد آن می‌باشند.
اشفورد گفته است که این هلیکوپترها قابلیت قوای هوایی افغانستان را افزایش می‌دهند تا آن‌ها بتوانند ارتش را در میدان‌های جنگ کمک کنند.
با دریافت این هلیکوپترها، شمار هلیکوپترهای MD-530 در قوای هوایی افغانستان از 13 بال به 18 بال افزایش یافته است.
او گفته است: «زمانی که هلیکوپترهای MD-530 آغاز به عملیات کردند، شماری از افغان‌ها نسبت به عملکرد آن مشکوک بودند، اما اکنون این هلیکوپترها موثریت خود در میدان جنگ را ثابت کرده‌اند. حالا همه حمایت این هلیکوپترها را می‌خواهند. پیلوتان کار درستی انجام می‌دهند و هر روز ماموریت رزمی را انجام می‌دهند. آن‌ها با این هلیکوپترها نیروهای امنیتی افغان را در جنگ‌های زمینی حمایت می‌کنند و طیارات MI17 قوای هوایی را در هوا همراهی می‌کنند».
برای اولین بار، 6 بال از این هلیکوپترها در ماه مارچ سال 2015 به قوای هوایی افغانستان تحویل داده شده بود. گفته می‌شود که قوای هوایی افغانستان از اول ماه می‌2016 تاکنون حدود 150 ماموریت عملیاتی را با این هلیکوپترها انجام داده‌اند.
قرار است تا ماه اگست سال 2016، 9 بال دیگر از این نوع هلیکوپترها در اختیار قوای هوایی افغانستان گذاشته شود. با رسیدن این شمار دیگر، قوای هوایی افغانستان تا پایان سال 2016 م حدود 27 بال هلیکوپتر MD-530 را در اختیار خواهند داشت.
گفته می‌شود قیمت هریک از این هلیکوپترها حدود 5 میلیون دالر امریکایی می‌باشد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *