بریتانیا 25 میلیون پوند در بخش حمایت از سرمایه‌گذاری در افغانستان کمک می‌کند

اطلاعات روز: دزموند سوئینی، وزیر توسعه‌ی اقتصادی بریتانیا امروز در یک نشست خبری با اکلیل حکیمی، وزیر مالیه‌ی افغانستان در کابل کمک 25 میلیون پوندی کشورش را در بخش حمایت از سرمایه‌گذاری در افغانستان اعلام کرد.

وزارت مالیه در خبرنامه‌یی نوشته است که این کمک برای هفت سال آینده در بخش‌های «اصلاحات حقوقی کاروبار، حقوق و مصونیت سرمایه‌گذاران، پیشرفت رابطه‌ی دولت و سکتور خصوصی، توانمندسازی اقتصادی زنان در سطح ملی و بین‌المللی» به‌مصرف می‌رسد.
خبرنامه افزوده که از سال 2008 بدین‌سو از طریق این برنامه، 27.2 میلیون پوند افغانستان کمک صورت گرفته که تقریباً 19 هزار فرصت اشتغال ایجاد کرده و قرار است که به 20 هزار نفر دیگر نیز زمینه‌ی اشتغال مساعد گردد.
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه در نشست خبری ضمن قدردانی از کمک‌های بریتانیا به افغانستان گفته است که این کشور تاکنون حدود چهار میلیارد دالر به افغانستان کمک کرده است. به گفته‌ی حکیمی، 1.6 میلیارد این کمک‌ها در 13 پروژه‌ی ملی به‌مصرف رسیده است.
دزموند سوئینی، وزیر توسعه‌ی اقتصادی بریتانیا اطمینان داده است که کمک‌های توسعه‌یی کشورش به افغانستان ادامه می‌یابد.

وزیر توسعه‌ی اقتصادی بریتانیا با رییس‌جمهور دیدار کرد

آقای دوئینی امروز با رییس‌جمهور غنی نیز دیدار کرده است. دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات انکشافی و توسعه‌یی در بخش‌های مختلف گفت‌وگو کرده‌اند.
دوئینی گفته است که دولت بریتانیا آماده است تا در نشست‌های وارسا و بروکسل از افغانستان حمایت کند و کشورهای دیگر را نیز تشویق خواهد کرد تا از موقف این کشور اعلام حمایت نمایند.
پیشتر وزیر مالیه گفته بود که پیش‌نویس چارچوب انکشاف ملی ترتیب شده و بعد از این‌که نهایی گردید به همکاران بین‌المللی افغانستان ارائه خواهد شد.