مجلس نمایندگان فردا برای نامزدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی صندوق رای‌گیری می‌گذارد

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان فردا (دوشنبه، 31 جوزا) برای نامزدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی صندوق رای‌گیری می‌گذارد.
در 19 ماه جاری محمد معصوم استانکزی به‌عنوان نامزد ریاست عمومی امنیت ملی و عبدالله‌خان حبیبی به‌عنوان نامزد وزارت دفاع به مجلس نمایندگان معرفی شد.
نعمت‌الله غفاری، معاون دوم مجلس گفته است که قرار است بر اساس فیصله‌ی کمیته‌ی رؤساى مجلس، امروز نامزدان یاد شده برنامه‌های‌شان را به نمایندگان ارائه کنند و سپس برای رای‌گیری صندوق گذاشته می‌شود.
وزارت دفاع از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون از سوی سرپرست‌ها اداره می‌شود و ریاست عمومی امنیت ملی پس از استعفایی رحمت‌الله نبیل در 18 قوس پارسال، از سوی سرپرست اداره می‌شود.
قبلاً نمایندگان به معصوم استانکزی به‌عنوان نامزد وزارت دفاع رای اعتماد نداده بودند. آقای استانکزی از آغاز کار حکومت وحدت ملی تا 17 ماه ثور امسال به‌حیث سرپرست در وزارت دفاع کار کرد. اما آقای غنی او را به‌عنوان سرپرست در ریاست عمومی امنیت ملی معرفی کرد.
عبدالله‌خان حبیبی که پیش از این در سمت‌های مختلف در وزارت دفاع و دیگر پست‌های دولتی کار کرده بار نخست است که به‌عنوان نامزد وزارت دفاع به مجلس معرفی می‌شود.
مجلس در حالی به هدف دادن رای اعتماد به این دو نامزد نهادهای امنیت صندوق می‌گذارد که موضوع سرپرستی در نهادهای امنیتی انتقادهای گسترده و جدی را از حکومت به دنبال داشته است.
معرفی آقایان استانکزی و حبیبی در این دو نهاد امنیتی انتقادهایی را نیز به همراه داشته است. پس از معرفی آن‌ها به مجلس، شماری از سناتوران ضمن انتقاد از این اقدام حکومت گفتند که که این افراد به فساد متهم هستند و دادن رای اعتماد نمایندگان مجلس به آنان، جفا در حق ملت است.