23 مسافر ربوده شده شاهراه قندهار- هرات آزاد شدند

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی خبر داده است که 23 تن از مسافران شاهراه قندهار- هرات که صبح روز گذشته در ولایت هلمند از سوی طالبان ربوده شده بوند، شام دیروز آزاد شده‌اند.
طالبان مسلح صبح روز گذشته در منطقه‌ی «مهاجر بازار» ولسوالی گرشک هلمند سه موتر؛ یک موتر مسافربری ۳۰۴ و دو موتر باربری، را متوقف کرده و 27 تن از سرنشینان آن را با خود بردند.
وزارت دفاع ملی در خبرنامه‌ی که امروز منتشر کرده، تعداد مسافران ربوده شده را 28 تَن گفته و نوشته است که تاکنون پنج مسافر در گرو طالبان باقی مانده‌اند.
وزارت دفاع گفته که این مسافران در نتیجه‌ی عملیات سریع پرسونل کندک ششم لوای سوم قول اردوی 215 میوند در ساحه سپین مسجد ولسوالی گرشک از اسارت طالبان آزاد شده‌اند.
مقام‌های محلی نیز رهایی 23 مسافر را تایید کرده‌اند. اما محمداسماعیل اخپلواک فرمانده پولیس گرشک به رسانه‌ها گفته است که این مسافران در نتیجه‌ی تلاش‌های اداره محلی این ولسوالی از چنگ طالبان رها شدند.
مقام‌های محلی گفته‌اند که مسافران ربوده شده همه غیرنظامی می‌باشند. آقای اخپلواک گفته است مسافران آزاد شده کارگرانی‌ می‌باشند که از ایران رد مرز شده‌ بودند. گروه طالبان اما مدعی شده بود که افراد بازداشت شده با نهادهای امنیتی و اداری دولت ارتباط داشته‌اند و برای تحقیقات به یک مکان امن منتقل شده‌اند.
طالبان صبح دیروز نیز ۱۸ تن از مسافران که بیشتر شان زنان بودند را آزاد و 27 تن را دیگر را با خود بردند.
وزارت دفاع می‌گوید که پرسونل قول اردو 215 میوند در جست‌وجوی مسافرانی اند که تاکنون در گرو طالبان باقی می‌باشند.