وزارت زراعت: حاصلات عسل در افغانستان به‌صورت قابل ملاحظه‌ی افزایش یافته است

اطلاعات روز: وزرات زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان از افزایش قابل ملاحظه‌ی حاصلات عسل در کشور خبر داده است.
براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت زراعت، سال گذشته بیش از یک میلیون و 844 هزار کیلوگرام عسل در سراسر کشور تولید شده است. به گفته‌ی این وزارت، در سال 1393 حاصلات عسل در افغانستان پایین‌تر از این رقم بوده است.
وزارت زراعت می‌گوید که در حال حاضر در 30 ولایت کشور شماری از دهقانان به صنعت زنبورداری مشغول اند. بدخشان، تخار، قندوز، بغلان، ننگرهار، غزنی، لوگر، پکتیا و هرات از ولایت‌های اند زنبورداری بیشتر در آن‌ها رایج است.
در خبرنامه‌ی که امروز از سوی وزارت زراعت منتشر شده، آمده است که در حال حاضر 23700 زنبوردار به‌شمول 652 زن در ولایت‌های مختلف کشور در چوکات 58 کوپراتیف و 10 اتحادیه‌ی زنبورداری تنظیم شده و در این بخش فعالیت می‌کنند.
در کنار این‌ها شمار زیادی از زنبورداران در نقاط مختلف کشور به‌گونه‌ی انفرادی به صنعت تولید عسل مشغول اند.
خبرنامه افزوده که وزارت زراعت تاکنون توانسته در حدود 237000 صندوق زنبور عسل را در اختیار زنبورپروران قرار دهد. اما افغانستان با داشتن محیط و هوای مساعد و مناسب برای تربیه زنبور عسل، ظرفیت نگهداری بیش از یک میلیون صندوق زنبور را دارد.

دیدگاه‌های شما
  1. سلام بر همه کارکنان وزارت زراعت،اینجانب عزیزالله صیاد که درشهرک گلباغ ریشخور ساکن هستم ازمدت یک ماه به این‌سو کوشش کردم که یک الی دوصندوق زنبور عسل برایم تهیه کنم موفق نشدم،آیا ممکن است تابرایم راهنمایی کنید ممنون شما خواهم بود.
    نمبرتلفون من ۰۷۰۰۳۵۵۶۰۶

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *