کمیسیون تدارکات ملی ۹ قرارداد به ارزش حدود 482 میلیون افغانی را تایید کرد

اطلاعات روز: کمیسیون تدارکات ملی به ریاست رییس‌جمهور غنی در نشست امروز خود قرارداد 9 پروژه به ارزش حدود 482 میلیون افغانی را تایید و دو قرارداد مربوط وزارت‌های زراعت و معارف را جهت بررسی بیشتر به نشست بعدی واگذار کرد.
دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی نوشته است که قراردادهای منظور شده شامل، ساخت یک کلینیک صحی در ولسوالی مالستان ولایت غزنی، اعمار دیوارهای استنادی، سیستم برق و آب آشامیدنی برای ۷۸ مکتب در ولسوالی‌های مختلف ولایت فاریاب، اتمام کارهای باقی‌مانده سروی و دیزاین ۸۲ کیلومتر سرک بخش اول و دوم شاهراه قیصار– لامان، ساخت لیلیه برای ۱۱۳۶ نفر مربوط ریاست معارف ولایت کابل و تمدید میعاد پروژه‌ی بازسازی سوئیچ بورد بند برق نغلو و ماهیپر می‌باشد.
خبرنامه افزود که کمیسیون تدارکات ملی همچنان قرارداد ۵۵ قلم ادویه مورد ضرورت فرماندهی رییس ستاد کل ارتش را فسخ و شرکت قراردادکننده را به‌خاطر عملی نکردن تعهدات‌اش به پروسه‌ی محرومیت معرفی کرده و نیز از قرارداد مذکور محروم کرد.
از سوی هم در خبرنامه آمده که در این نشست اداره تدارکات ملی گزارش کاری سال ۱۳۹۴ این اداره و کمیسیون تدارکات ملی را که شامل اصلاحات نظام تدارکات، اجراآت، دست‌آوردها و پیشرفت‌ها می‌باشد، به رییس‌جمهور ارائه کرد.
آقای غنی ضمن تشکری از اداره تدارکات ملی به‌خاطر تدوین این گزارش گفته است که پس از مطالعه‌ی آن به‌خاطر بهبود کار کمیسیون و اداره تدارکات ملی اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.