رییس‌جمهور: با پاشاه سعودی در مورد توزیع ویزای کار و مشکل دعوت‌نامه صحبت می‌کنم

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی در جریان سفرش به عربستان سعودی امروز با شماری از تاجران و نمایندگان افغان‌های مقیم این کشور دیدار کرده و گفته است که در دیدارش با ملک سلمان، پادشاه عربستان، روی توزیع ویزای کار و دعوت‌نامه به تاجران افغان صحبت خواهد کرد.
تاجران افغان مقیم عربستان در این دیدار از رییس‌جمهور خواسته‌اند که عربستان تسهیلاتی را در زمینه‌ی توزیع ویزای کار و دعوت‌نامه برای آنان فراهم کند. آنان گفته‌اند که حکومت سعودی باید همانند کشورهای دیگر به آن‌ها حق استفاده از دعوت‌نامه را بدهد.
در خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری که امروز به نشر رسیده، آمده است که آقای غنی به تاجران افغان مقیم عربستان اطمینان داد که شنبه‌شب در دیدارش با ملک سلمان، در مورد ویزای کار و مشکل دعوت‌نامه با وی صحبت خواهد کرد.
داکتر سروری، به نمایندگی از افغان‌ها با اشاره به مشکلات افغان‌های مقیم سعودی در زمینه‌ی پاسپورت گفته است، افغان‌های که با پاسپورت پاکستانی به عربستان سعودی سفر کرده‌اند، خواهان اخذ پاسپورت افغانی می‌باشند. او همچنان پیشنهاد کرده است که برای فرزندان افغان‌های مقیم این کشور مکاتب با نصاب درسی افغانی ساخته شود و آنان از بورسیه‌های تحصیلی نیز مستفید گردند.
سروری افزوده در صورتی‌که حکومت در زمینه‌ی فراهم کردن زمین برای ساختمان مکاتب همکاری کند، تاجران با هزینه‌ی شخصی خود آماده‌اند تا مکاتب را اعمار کنند.
آقای غنی گفته است بر اساس فیصله‌ی شورای امنیت ملی، پس از تثبیت هویت افراد با استفاده از یک صفحه‌ی مخصوص، برای افغان‌های مقیم عربستان سعودی پاسپورت افغانی توزیع خواهد شد.
غنی همچنان به مسئولان سفارت افغانستان در عربستان سعودی هدایت داده است که در هماهنگی با افغان‌های مقیم این کشور، مشکل مکاتب آموزشی را حل کنند و یک قسمت از بورسیه‌های تحصیلی عربستان سعودی به افغان‌های مقیم این کشور تخصیص یابد.
در خبرنامه آمده که رییس‌جمهور همچنان به مسئولان سفارت به‌منظور حل مشکلات افغان‌های مقیم عربستان سعودی، دستور داد که مشکلات آنان را تشخیص و به گونه‌ی تحریری به ریاست‌جمهوری بسپارند.
رییس‌جمهور غنی روز پنج‌شنبه به منظور ادای حج عمره به عربستان رفت.