فروشندگان سلاح‌های پلاستیکی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد

اطلاعات روز: وزارت داخله از فروشندگان سلاح‌های پلاستیکی و مواد آتش‌زا (پتاقی) خواسته که از فروش این نوع اسباب بازی به کودکان خودداری کنند و در غیر آن به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.
وزارت داخله در اعلامیه‌یی نوشته است که بر اساس فیصله رهبری این وزارت، نیروهای پولیس ملی مؤظف شده‌اند تا خرید و فروش سلاح‌های پلاستیکی، استعمال مواد آتش‌زا (پتاقی) و سایر اسباب بازی کودکانه که باعث آزار و اذیت، تشویش و حتا منجر به زخمی شدن افراد می‌گردد، را ممنوع قرار داده و از آن جداً جلوگیری کنند.
وزارت داخله به فروشندگان هشدار داده است در صورتی که از این مهم سرباز زنند، با متخلفان برخورد قانونی شده و اجناس آن‌ها ضبط می‌شود.
اعلامیه وزارت داخله در پیوند به ممنوع قرار دادن خرید و فروش سلاح‌های پلاستیکی با نزدیک شدن عید صادر می‌شود که در گذشته در روزهای عید ده‌ها تن توسط این سلاح‌ها زخمی شده‌اند.
در اعلامیه آمده که در بعضی موارد سلاح‌های پلاستیکی و مواد آتش‌زا می‌تواند به مجرمین فرصت سوء استفاده برای اخلال امنیت را فراهم سازد.
وزارت داخله از شهروندان کشور به‌ویژه از باشندگان کابل خواسته تا از اعمالی که سبب اخلال امنیت و تشویش مردم می‌شود دوری کرده و به کودکان خویش بفهمانند تا از این گونه اعمال دست بردارند.
سال گذشته نیز پس از آن‌که گزارش‌های مبنی به زخمی شدن صدها تن از اثر استفاده از سلاح‌های پلاستیکی توسط کودکان و تمثیل جنگ در روزهای عید، منتشر شد وزارت داخله فروش این نوع اسلحه‌ را ممنوع اعلام کرد.
پیشتر نیز وزارت داخله ممنوعیت استفاده از سلاح‌های پلاستیکی را به‌عنوان بخشی از تدابیر امنیتی در نظر گرفته بود، اما امسال فروشندگان این نوع اسباب بازی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.