وزارت داخله وظیفه 10 مقام امنیتی را به حالت تعلیق درآورد

اطلاعات روز: وزارت داخله در پیوند به حمله‌ی انتحاری بر کاروان دانش‌آموخته‌گان پولیس میدان وردک در کابل، وظایف 10 تن از منسوبین بلندرتبه پولیس ملی را به حالت تعلیق در آورده است.
وزارت داخله در خبرنامه‌ی نوشته است که این وزارت بعد از دریافت گزارش هیأت حقیقت‌یاب در پیوند به رویداد روز پنج‌شنبه، وظایف 10 منسوب پولیس ملی را تعلیق کرده است.
در خبرنامه آمده که هیأت موظف شده‌ی وزارت داخله کار بررسی و تحقیق این حادثه را به پایان رسانده و قرار است این گزارش تا پایان امروز به ریاست‌جمهوری ارائه شود.
به گفته‌ی وزارت داخله، مراحل بعدی تحقیقات بعد از اخذ هدایات لازم از طرف ریاست‌جمهوری، اعلام خواهد شد.
وزارت داخله هویت این 10 تن را فاش نکرده و همچنان جزئیات نداده که چه اتهامی در پیوند به حادثه خونین روز پنج‌شنبه، متوجه این افراد است.
روز پنج‌شنبه در دو حمله‌ی انتحاری بر کاروان بس‌های حامل سربازان پولیس میدان وردک در کابل، به گفته‌ی وزارت داخله،32 سرباز پولیس کشته و 79 تن دیگر زخمی‌شده‌اند.
این رویداد پهلوهای مشکوکی زیادی داشت و انتقادهایی نیز متوجه مقام‌های حکومتی بود که ممکن برای جلوگیری از این حادثه کم‌کاری کرده باشند و یا حتا در این حمله شماری از مقام‌های مسئول دست داشته باشند.
شماری از نمایندگان مجلس و شماری از سربازان که از این حادثه زنده بیرون آمده بودند، ادعا کردند که حمله‌ی انتحاری در کار نبوده و انفجار در داخل بس‌ها رخ داده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *