بریتانیا 50 نظامی بیشتر به افغانستان اعزام می‌کند

اطلاعات روز: بریتانیا اعلام کرده است که 50 نیروی نظامی بیشتر برای آموزش و مشورت‌دهی به نیروهای امنیتی افغانستان به این کشور اعزام می‌کند.
در حال حاضر 450 نظامی بریتانیایی در افغانستان حضور دارند که مشغول مبارزه با شورشیان مسلح مخالف دولت و آموزش نیروهای امنیتی کشور هستند. پس از اعزام نیروهای جدید، شمار نظامیان بریتانیا در افغانستان به 500 تن می‌رسد.
قرار بود که نیروهای بریتانیایی در سال جاری میلادی افغانستان را ترک کنند ولی ماموریت این نیروها تا سال ۲۰۱۷ تمدید شده‌ است.
از میان نیروهایی که جدیداً اعزام خواهند شد، ۲۱ نفر در ماموریت مبارزه با تروریسم مشارکت دارند، ۱۵ سرباز دیگر نیز در آموزش نیروهای ارتش ملی افغانستان حاضرند و ۱۳ نفر دیگر نیز همکار نیروهای ناتو خواهند بود که در قالب ماموریت پایدار اکنون در افغانستان فعالیت دارند.
در همین حال مقام‌های بریتانیایی گفته‌اند که نیروهای جدید در جنگ با گروه طالبان مشارکت نخواهند کرد.
دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا گفته است که ضروری است تا اعضای ناتو به همکاری‌ با دولت افغانستان و نیروهای امنیتی افغانستان ادامه دهند تا «تروریست‌ها» از این کشور بیرون رانده شوند.
قبل از این بارک اوباما رییس‌جمهور امریکا، نیز اعلام کرده بود که برنامه‌ی خروج نیروهای کشورش از افغانستان را تغییر داده و اکنون تعداد بیشتری از نیروهای امریکایی در افغانستان باقی می‌مانند.
قرار بود شمار نیروهای امریکایی در افغانستان تا پایان سال جاری میلادی به ۵۵۰۰ سرباز کاهش یابد اما آقای اوباما اعلام کرد که براساس تصمیم تازه و درخواست فرماندهان نظامی، ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان باقی می‌مانند.
اوباما گفته بود که وظایفی که به نیروهای امریکایی در افغانستان سپرده شده، تغییر نمی‌کند. وظایف آن‌ها بر حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و تعقیب تروریست‌ها متمرکز می‌ماند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *