چین 400 وسیله‌ی امنیتی به وزارت داخله کمک کرد

اطلاعات روز: کشور چین نزدیک به 400 وسیله‌ی امینتی که از آن در کشف و از بین بردن مواد منفجره استفاده می‌شود، را امروز (یک‌شنبه، 20 سرطان) به وزارت امور داخله افغانستان تحویل داد.
تاج محمد جاهد، وزیر امور داخله در مراسم تحویل‌گیری این بسته‌ی کمکی چین گفت که در جمع این وسایل، چهار پایه اسکنر امنیتی می‌باشد که در دروازه‌های ورودی شهر کابل نصب خواهند شد و این اسکنرها قابلیت شناسایی و از بین بردن مواد انفجاری را دارد.
سفیر چین در کابل گفته است که نصب اسکنرهای امنیتی در دروازه‌های کابل ظرفیت نیروهای امنیتی افغانستان را افزایش داده و به تروریستان اجازه نمی‌دهد تا مواد منفجره را وارد شهر کابل نمایند.
وزیر داخله امروز گفته است: «مردم چین به مثابه دوست نزدیک مردم افغانستان در جهت‌های مختلف حکومت افغانستان را همکاری نموده‌اند که از آن جمله تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی، اهدای اسکنر‌های امنیتی جهت شناسایی و از بین بردن مواد منفجره از کمک‌های بی‌شایبه‌ی این کشور به افغانستان می‌باشد.»

در جمع این وسایل، چهار پایه اسکنر امنیتی می‌باشد که در دروازه‌های ورودی شهر کابل نصب خواهند شد
در جمع این وسایل، چهار پایه اسکنر امنیتی می‌باشد که در دروازه‌های ورودی شهر کابل نصب خواهند شد

نبود امکانات و تجهیزات پیشرفته از جدی‌ترین مشکلات نیروهای امنیتی و پولیس افغانستان است. نبود دروازه‌های با قابلیت شناسایی مواد منفجره در دروازه‌های شهر کابل و کلان‌شهرهای دیگر، باعث شده که تروریستان به سادگی سلاح و مهمات جنگی و مواد منفجره را به شهرها انتقال داده و از آن در حملات تروریستی و انفجاری استفاده کنند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *