In this photo taken Saturday, Dec. 6, 2014, Afghan President Ashraf Ghani speaks during a joint news conference in Kabul, Afghanistan. Ghani has promised a complete overhaul of Afghanistan’s government to root out corruption and incompetence, but after three months in office, three missed deadlines and countless promises, he and his election rival-turned-deputy have yet to appoint a single Cabinet minister. (AP Photo/Rahmat Gul)

غنی: برای بالابردن ظرفیت‌های موجود تحصیلات عالی روی یک پلان استراتژیک کار شود

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی می‌گوید ظرفیت‌های موجود تحصیلات عالی در کشور پایین است و باید به‌خاطر کیفیت بخشیدن به آن روی یک پلان استراتژیک کار شود.
آقای غنی که در نشستی به‌منظور بازنگری ساختار وزارت تحصیلات عالی با حضور وزیر تحصیلات عالی و هیأت رهبری این وزارت صحبت می‌کرد، به مسئولان وزارت تحصیلات عالی دستور داد تا تمام تشکیلات این وزارت را به‌گونه‌ی همه‌جانبه بررسی نموده و در هر مرحله نتایج آن را با وی شریک سازند.
فریده مومند، وزیر تحصیلات عالی با ارائه‌ی گزارش پلان‌های کاری کمیته‌ی بازنگری ساختار وزارت تحصیلات عالی که قرار است به‌زودی کارش را در این زمینه آغاز کند، در زمینه‌های جذب کدرهای متخصص و جوان در دانشگاه‌ها، بازنگری و ایجاد سیستم‌های نوین اداری و تحصیلی، کدگزاری و ظرفیت‌سنجی معیارها برای جذب افراد متخصص در پست‌های خالی وزارت تحصیلات عالی، ایجاد کریکولم درسی، تخصیص بودجه‌ی خاص به‌خاطر تشویق استادان محقق تا آنان آثار علمی بیشتر عرضه کنند، پیشنهاداتی را به رییس‌جمهور ارائه کرده است.
در نشستی که بعد از ظهر امروز در ارگ برگزار شده بود، رییس‌جمهور از ایجاد «شورای عالی حکومتداری به‌منظور بررسی وضعیت ادارات حکومتی» خبر داده و گفته است که باید در ادارات افراد باظرفیت استخدام شوند و به‌جای آنانی که شایستگی ندارند، افراد کارا و باظرفیت جای‌گزین شوند.
آقای غنی همچنان گفته است که پس از این تمرکز بیشترشان روی ارتقای ظرفیت‌های تحصیلات عالی و معارف در کشور خواهد بود. او گفت: «ظرفیت تحصیلی در پوهنتون‌ها باید بلند برده شود، تا محصلین با سطح دانش عالی از پوهنتون‌های کشور فارغ گردند.»
رییس‌جمهور در این نشست گفته است که با تمام مسئولان دانشگاه‌های ولایت‌ها روی مشکلات و نیازمندی‌های تحصیلی و اداری صحبت و در آینده با استادان و نمایندگان دانشجویان نیز دیدار خواهد نمود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *