رییس ستاد ارتش امریکا در کابل: نیروهای ویژه‌ی افغانستان از عالی‌ترین نیروها در منطقه است

اطلاعات روز: جنرال جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا امروز به کابل آمد و با مقام‌های بلندپایه‌ی کشور دیدار کرد. آقای دانفورد می‌گوید که نیروهای ویژه‌ی افغانستان از عالی‌ترین نیروها در منطقه است.
دانفورد در دیدار با رییس‌جمهور غنی از تلاش‌ها و دستاوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، به‌خصوص نیروهای ویژه که در شرایط دشوار دستاوردهای قابل ملاحظه‌یی داشته‌اند ستایش کرده از نیروهای ویژه به‌عنوان عالی‌ترین نیروها در سطح کشورهای منطقه یاد کرده است.
دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری با انتشار خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار دو طرف در مورد تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، مبارزه با تروریسم و مسایل منطقوی بحث و تبادل نظر کردند.
آقای غنی نیز از نیروهای ویژه‌ی کشور به‌عنوان بهترین‌های منطقه یاد کرده و گفته که ما خواهان تقویت بیشتر این نیروها و همچنان تقویت و تجهیز بیشتر نیروهای هوایی کشور هستیم.
این خبرنامه همچنان افزوده که دانفورد از حمایت و کمک‌های دوامدار کشورش در زمینه‌ی تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد.
رییس‌جمهور غنی نیز از همکاری‌های ایالات متحده و سایر همکاران بین‌المللی در عرصه‌های مختلف به‌خصوص تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و آوردن اصلاحات در این نهادها تشکری کرده است.
آقای غنی همچنان گفته است که تروریسم خوب و بد وجود ندارد و این پدیده‌، دشمن تمام بشریت است و ما از سایر کشورها می‌خواهیم که در راستای مبارزه با تروریسم در همین مسیر حرکت کنند.

دانفورد: امریکا مصمم است که نیروهای هوایی افغانستان را تجهیز کند
رییس ستاد مشترک ارتش امریکا در دیدار با عبدالله عبدالله رییس اجراییه گفته است امریکا مصمم است که نیروهای هوایی افغانستان را به‌صورت همه‌جانبه تجهیز و تقویت کند.
دفتر مطبوعات ریاست اجراییه با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید که این دیدار صبح روز (یک‌شنبه، 27 سرطان) در قصر سپیدار انجام شده و جنرال نیکلسون، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان نیز حضور داشته است.
خبرنامه افزوده که در این نشست بر علاوه‌ی ارزیابی آخرین تحولات امنیتی٬ روی روابط منطقه‌یی افغانستان٬‌ تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم و برنامه‌های اصلاحی حکومت افغانستان نیز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
آقای عبدالله نیز از همکاری‌های ایالات متحده و ارتش این کشور با افغانستان و نیروهای مسلح کشور، تشکری کرده و بر تقویت و رشد همکاری‌های دوجانبه میان نیروهای مسلح امریکا و افغانستان برای تأمین صلح و ثبات در افغانستان و مبارزه با تروریسم به‌عنوان دشمن مشترک تاکید کرده است.
تجهیز و تقویت نیروهای هوایی افغانستان از ضرورت‌های اصلی نیروهای مسلح کشور است. هرگاه این نیروها تجهیزات و امکانات جنگی پیشرفته در اختیار داشته باشند، می‌توانند در میدان‌های جنگ دست بالا را داشته باشند. در دو سال اخیر مقام‌های کشور بیشتر بر تجهیز و تقویت نیروهای هوایی کشور تاکید می‌کنند و در این دوسال نیز تجهیز این نیروها بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *