از اتاق جوان افغان که در آلمان چهار نفر را با چاقو و تبر زخمی کرده بود پرچم داعش پیدا شد

اطلاعات روز: از اتاق یک پناهجوی نوجوان افغان که دوشنبه‌شب چهار نفر از مسافران یک قطار را با چاقو و تبر زخمی کرد، پرچم دست‌ساخت گروه دولت اسلامی (داعش) پیدا شده است.
همچنان گروه داعش مسئولیت حمله‌ی این مهاجم افغان به مسافران قطار را به عهده گرفته است. یک خبرگزاری وابسته به این گروه تروریستی اعلام کرده که این مهاجم ۱۷ ساله از «جنگجویان» این گروه بوده است.
به نقل از دویچه وله، پیشتر یوآخیم هِرمَن، وزیر داخله‌ی ایالت بایرن آلمان صبح روز سه‌شنبه در یک برنامه‌ی تلویزیونی در تلویزیون «زید دی اف» گفته بود که در جریان تفتیش اتاق مهاجم « پرچم دست‌ساز دولت اسلامی» پیدا شده است. اما او افزوده است که تا حالا هیچ‌گونه مدرکی دال بر ارتباط مهاجم با شبکه‌های اسلام‌گرا یافت نشده است.
این نوجوان افغان پس از حمله با چاقو و تبر بر مسافران یک قطار خود موفق شده از قطار فرار کند اما در راه فرار توسط پولیس به ضرب گلوله کشته شد.
به گفته‌ی هرمن وزیر داخله‌ی ایالت بایرن، «دست‌کم دو تن» از زخمیان را خطر مرگ تهدید می‌کند. او افزوده: «ما امیدواریم که آن‌ها زنده بمانند». او گفته «تعدادی» از آن‌هایی که به‌شدت زخمی شده‌اند، اعضای یک خانواده‌ی توریست چینی هستند که به‌طور تصادفی در این قطار مسافرت می‌کرده‌اند.
وزیر داخله‌ی بایرن نخواست فعلاً درباره‌ی انگیزه‌ها و پس‌زمینه‌های این واقعه اظهارنظر کند اما دیگر مقام‌های محلی گفته‌اند که فرد مهاجم در هنگام حمله فریاد «الله اکبر» سر داده بود.
یوآخیم هرمن گفته که نخست باید «با دقت تحقیق شود» تا مشخص گردد که آیا پس‌زمینه‌ی اسلام‌گرایانه در ارتباط با این حمله وجود داشته و یا این‌که مهاجم پیش از حمله طی یک دوره‌ی زمانی بسیار کوتاه افراطی شده است.
هرمن افزوده که این نوجوان در زمان اقامت‌اش در آلمان کار خلافی انجام نداده و «اطلاعات خاصی» راجع به او وجود ندارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *