حنیف اتمر برای تهیه و خرید چرخ‌بال‌های MI17 و MI35 به روسیه رفت

اطلاعات روز: حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور برای تهیه و خرید چرخ‌بال‌های نوع MI17 و MI35 برای نیروهای هوایی افغانستان به روسیه رفته است.
دفتر شورای امنیت ملی با نشر این خبر گفته است که آقای اتمر براساس دعوت رسمی نیکولای پتروشووف، مشاور امنیت ملی جمهوری فدراتیف روسیه برای چهار روز به این کشور سفر کرده است.
تهيه و تدارك چرخ‌بال‌هاي نوع MI17 و MI35 به نيروهاي هوايي افغانستان، فراهم‌سازي امكانات ترميم تجهيزات نيروهاي هوايي در داخل افغانستان، تأمين مهمات تسليحات موجود روسي كه در تشكيلات نيروهاي امنيتي مورد استفاده قرار دارند و گسترش همكاري‌هاي دوجانبه سياسي و امنيتي ميان دو كشور از هدف‌هاي عمده‌ی سفر مشاور امنيت ملي به جمهوري فدراتيف روسيه گفته شده است.
دفتر شورای امنیت ملی نوشته است که در این سفر قرار است هیأت افغانی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور، وزیران امور خارجه، دفاع و همچنین داخله روسیه دیدار کند.
در خبرنامه شورای امنیت ملی آمده است که دولت افغانستان متعهد است که سرکوب تهدیدات مشترک دهشت‌افگنی و مبارزه با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر نیازمند همکاری مشترک افغانستان و روسیه است و کمک روسیه و دیگر متحدین بین‌المللی و منطقه‌یی با تجهیز و بلند بردن قابلیت‌های محاربوی نیروهای امنیتی در امر مبارزه با تروریسم منطقه‌یی و بین‌المللی تبعات و نتایج مثبت خواهد داشت.