هیأت بررسی حمله بر جنبش روشنایی از محل حادثه دیدن کرد

اطلاعات روز: رییس‌جمهور غنی طی حکمی هیأتی را برای بررسی حمله‌ی تروریستی بر معترضان جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل، توظیف کرده و این هیأت عصر روز گذشته بررسی‌هایش را از محل حادثه آغاز کرده است.
در اعلامیه ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که آقای غنی این هیأت را مؤظف کرده تا چگونگی وقوع این حادثه را به‌طور «عاجل مورد بررسی دقیق و همه‌جانبه» قرار داده و گزارش خویش را به زودترین وقت به ریاست‌جمهوری ارائه نماید.
ریاست این هیأت را فرید حمیدی دادستان کل کشور به عهده دارد.
دادستان کل کشور می‌گوید که این هیأت عصر دیروز از نزدیک، محل حادثه را بررسی کرده است.
براساس این حکم، داکتر عباس بصیر، مشاور ارشد ریاست‌جمهوری در امور منابع طبیعی و محیط زیست، نصرالله استانکزی رییس بورد مشورتی امور عدلی و حقوقی ریاست‌جمهوری، شاه گل رضایی عضو مجلس نمایندگان، عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، هلال الدین هلال معاون کشف و استخبارات وزارت دفاع، مراد علی مراد معاون رییس ستاد کل ارتش، نصرالله ارسلایی رییس دارالانشای شورای وزیران ریاست اجراییه، عبدالمتین بیگ معاون ولایتی ریاست عمومی امنیت ملی، محمد ناطقی نماینده‌ی ریاست اجراییه، جانان بارکزی رییس دفاع و امنیت ریاست عمومی اداره‌ی امور، محمد موسی محمودی نماینده‌ی کمیسیون مستقل حقوق بشر و عباس نویان عضو پیشین مجلس نمایندگان اعضای این هیأت هستند.
حمله‌ی تروریستی در جمع معترضان جنبش روشنایی در دهمزنگ کابل 88 کشته و بیش از سه‌صد زخمی برجا گذاشت. گزارش‌ها حاکی است که وضعیت صحی شماری از زخمی‌های این رویداد وخیم است. شماری از معترضان تاکنون ناپدید هستند و هرلحظه بر شمار شهدای این رویداد افزوده می‌شود.
سه جنازه امروز در مصلی شهید مزاری در غرب کابل آورده‌شدند و در تپه‌ی که بنام «تپه‌ی شهدایی جنبش روشنایی» نامگذاری شده است، دفن شدند.
جنبش روشنایی بر تغییر مسیر لین برق 500 کیلووت از بامیان به سالنگ براساس فیصله تاریخ 11 ثور امسال کابینه حکومت وحدت ملی اعتراض دارد و خواستار عبور این لین برق از مسیر اصلی آن (بامیان- میدان وردک) است.
اعضای جنبش روشنایی که امروز (دوشنبه، 4 اسد) در مصلی شهید مزاری مراسم فاتحه برای قربانیان این رویداد را برگزار کرده بود، تأکید داشتند که تا برآورده نشدن خواست‌شان به اعتراضات ادامه می‌دهند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *