کمیسیون تدارکات ملی شش پروژه را به ارزش ۴۹۰ میلیون افغانی منظور کرد

اطلاعات روز: کمیسیون تدارکات ملی در نشست هفته‌وار اخیر خود قرارداد شش پروژه به ارزش 490 میلیون افغانی را منظور کرده است.
در خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهور که امروز منتشر شده، آمده که پروژه‌های منظور شده شامل تعدیل پروژه‌ی نصب و فعال‌سازی توربین دوم بند برق کجکی، تدارک یک میلیون جلد پاسپورت دیجیتالی، مواد اعاشوی لیلیه‌ها و شفاخانه‌های کادری وزارت تحصیلات عالی، قرطاسیه باب و امور ساختمانی وزارت دفاع ملی می‌شود.
خبرنامه افزوده که کمیسیون تدارکات ملی همچنان قراردادهای بندهای المار، مچلغو و پاشدان که در سال‌های گذشته امضا شده بود و از لحاظ پیشرفت و کیفیت کار مشکل داشت، را فسخ کرده است.
کمیسیون، وزارت انرژی و آب را توظیف کرده است تا به‌منظور تکمیل کارهای باقی‌مانده این بندها، پروسه‌ی جدید و سریع تدارکاتی را روی دست گیرد. همچنان فیصله شده تا شرکت‌های قراردادی که سهل‌انگاری نموده بودند، طبق شرایط مندرج قراردادهای پروژه‌های متذکره جریمه شوند.
در این نشست همچنان به وزارت‌های انرژی و آب و مالیه هدایت داده شده که در زمینه‌ی رفع مشکل آب باشند‌گان حومه‌ی بند پاشدان ولایت هرات اقدامات نمایند.
کمیسیون تدارکات ملی اعطای قرارداد اعمار دیوار پنج هزار جریب زمین احاطه گمرک بلخ و تدارک ۴۷ قلم داروی مورد ضرورت ریاست فارمسی را رد کرده و فیصله نموده که قراردادهای وزارت صحت عامه از سوی یک هیأت با صلاحیت مورد بررسی قرار گیرد.
همچنان خبرنامه افزوده که در این نشست چهار پروژه که از جانب وزارت‌های شهرسازی و مسکن، دفاع ملی و د افغانستان برشنا شرکت پیشنهاد گردید، جهت بررسی بیشتر و رفع نواقص تخنیکی اعاده گردید.
در خبرنامه آمده که کمیسیون تدارکات ملی پیشنهاد وزارت معارف را به‌خاطر انتقال دفاتر این وزارت از مناطق کارته چهار و افشار کابل، به گلبهار سنتر مورد تایید قرار داده و گفته که تسهیلات لازم را به مراجعین ایجاد خواهد کرد.
کمیسیون تدارکات ملی طی ۶۰ جلسه‌ی هفته‌وار بیشتر از ۱۸۰۰ پروژه‌های ساختمانی، خدمات و اجناس را مورد بررسی قرارداده و از آن جمله ۱۵۷۵ پروژه را به ارزش حدود ۱۵۷ میلیارد افغانی منظور کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *