نیکلسون: نصف گروه داعش در افغانستان از بین برده شده است

اطلاعات روز: جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان بر شکست کامل داعش در کشور تأکید کرده و گفته است که در شش ماه گذشته، نیمی از جنگ‌جویان داعش در افغانستان از بین رفته‌اند.
آقای نیکلسون افزوده که نیروهای امنیتی افغانستان با حمایت نیروهای ناتو، ۱۵۰۰ جنگ‌جوی داعش را کشته‌اند در حالی‌که همه نیروهای این گروه در افغانستان سه هزار تخمین شده است. به گفته‌ی او، در جنوری سال روان مأموریت حمایت قاطع اعلام کرد که داعش حدود سه هزار جنگ‌جو در افغانستان دارد.
او روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس ویدیویی به پنتاگن ضمن این که گفته ایالات متحده تا زمانی به دنبال گروه داعش خواهد رفت تا این گروه را در افغانستان شکست دهد، افزوده: «در عین زمان ما به مأموریت آموزش، مشورده‌دهی و همکاری با همکاران افغان ما ادامه می‌دهیم تا باشد که در آینده چنین مسئولیت‌ها را به گونه‌ی کامل بر دوش گیرند.»
به گفته‌ی او عملیات نیروهای دفاعی افغانستان که حمایت هوایی نیروهای امریکایی را با خود دارند، برای نابودی کامل داعش ادامه خواهد یافت.
همچنان وی گفته که از میان ۱۲ گروه تندرو در افغانستان نام‌های 9 گروه در فهرست سیاه ایالات متحده امریکا قرار دارند و سه گروه دیگر تندرو نیز هستند که تا کنون نام‌های شان درج این فهرست نشده است.
جنرال نیکلسون یادآور شده که با افزایش صلاحیت‌هایش در جنگ افغانستان، نتایج قابل توجهی در کار سرکوب هراس‌افگنی دیده می‌شود. به گفته‌ی وی، عملیات گسترده‌ی شفق که از سوی نیروهای امنیتی افغانستان در سال روان میلادی به راه انداخته شده، نیز با دست‌آوردها همراه بوده است و در مسیر موفقیت در حرکت است.
اخیراً باراک اوباما، رییس‌جمهور امریکا به نظامیان کشورش در حمایت از عملیات نیروهای امنیتی افغانستان علیه طالبان نقش وسیع‌تر داد.
بیشتر جنگ‌جویان داعش در شرق کشور فعالیت دارند و اخیراً رییس‌جمهور غنی نیز دستور داده تا تمام لانه‌های این گروه در شرق کشور نابود شود.
براساس گزارش‌ها، جنگ‌جویان داعش در هفته‌های اخیر در ولایت ننگرهار تلفات سختی را متقبل شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *