مرکز «مشوره‌دهی صحی به جوانان و نوجوانان» در غرب کابل افتتاح شد

اطلاعات روز: وزارت صحت‌عامه مرکزی را ایجاد کرده است که به جوانان و نوجوانان در مورد مشکلات اجتماعی، فرهنگی و جنسی آنان مشوره می‌دهد.
این وزارت با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این مرکز مشاوره‌دهی صحی در شفاخانه پنجاه بستر دشت برچی، در غرب شهر کابل، امروز افتتاح شده است.
این وزارت می‌گوید در افغانستان جوانانی هستند که مشکلات شان را به خانواده‌های شان گفته نمی‌توانند و آن‌را شرم می‌پندارند؛ کاری که خود باعث می‌شود جوانان دچار تکلیت‌های گوناگون شوند. به باور وزارت صحت عامه، ایجاد این مرکز، یک گام مثبت در راستای برطرف کردن چنین مشکلات جوانان به‌شمار می‌رود و مشاوره فقط به‌گونه‌ی محرم صورت می‌گیرد و نزد مسئولان این مرکز محفوظ است.
داکتر ناجیه طارق، معین عرضه خدمات وزارت صحت عامه در محفل افتتاح این مرکز گفت جوانان هسته اصلی یک کشور را تشکیل می‌دهند که تمامی نهادهای مسئول در راستای بهبودی وضعیت جوانان باید تلاش جدی نمایند.
داکتر کمال ناصر، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز ایجاد این مرکز را یک گام نیک در راستای بهبود تنظیم خانواده و مشکلات جوانان خوانده و گفت جوانانی که نیازمند مشاوره‌های صحی، روانی و حقوقی هستند بعد از این می‌توانند به این مرکز مراجعه نمایند.
داکتر بانت اندیانبنجی، رییس صندوق جمعیت ملل متحد در افغانستان که مسئولیت حمایت مالی این مرکز را به عهده دارد، گفت ارایه معلومات کافی برای نسل جوان و رفع مشکلات جوانان سبب قوت اجتماعی گردیده و این کار خود یک جامعه سالم را به بار می‌آورد.
همزمان که این مرکز برای مراجعه‌کنندگان مشوره می‌دهد، سیستم تماس رایگان هم ایجاد کرده است. معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید شما می‌توانید به شماره «120» به‌صورت رایگان تماس گرفته و مشکلات تان را با مشاورین این مرکز در میان بگذارید.