وزارت دفاع: در 24 ساعت 87 دهشت‌افگن را در چندین ولایت کشته‌ایم

اطلاعات روز: وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید در 24 ساعت گذشته 87 دهشت‌افگن از سوی نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور در چندین ولایت کشته شده‌اند.
این وزارت با نشر بیانیه‌یی مطبوعاتی به روز جمعه گفته است که نیروهای امنیتی عملیات مشترک تهاجمی و تعرضی را به منظور سرکوب هراس‌افگنان و محافظت از جان و مال مردم در تعدادی از ولسوالی‌های ولایات ننگرهار، غزنی، پکتیا، پکتیکا، قندهار، فراه، هرات، تخار، بدخشان، قندوز، جوزجان و هلمند راه‌اندازی نموده‌اند.
در این بیانیه آمده است که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای امنیتی که با حمایت قوت‌های توپچی و هوایی صورت گرفته است، در مربوطات ولسوالی‌های چهاردره و قلعه‌زال ولایت قندوز 25 طالب کشته و 4 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. در میان کشته شدگان مسئول نظامی طالبان در قلعه‌زال به‌نام قاری خیرمحمد و یک تن از قوماندانان محلی آنان به‌نام سیف‌الله نیز شامل‌اند. همچنان 3 عراده موتر، 4 عراده موترسایکل و مقداری سلاح و مهمات به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.
همچنان بیانیه گفته است که در مربوطات ولسوالی راغستان ولایت بدخشان به‌شمول شاروال مراد مجیب، یکی از قوماندان طالبان، 20 طالب کشته و 11 تن دیگرشان زخمی شده‌اند.
26 دهشت‌افگن دیگر نیز در مربوطات ولسوالی نادعلی ولایت هلمند کشته شده‌اند. 5 شورشی طالب دیگر در مربوطات ولسوالی بالابلکوک ولایت فراه کشته و 15 تن دیگر زخمی شده‌اند.
بیانیه‌ی وزارت دفاع همچنان گفته است که در نتیجه‌ی عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی‌های گلران ولایت هرات، موسی‌خیل ولایت خوست، اندر ولایت غزنی و اچین ولایت ننگرهار 11 طالب به شمول 4 داعشی کشته و 2 تن دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت دفاع گفته است که در جریان این عملیات 5 تن از منسوبین اردوی ملی نیز شهید شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *