اوباما: شمار زیادی از سربازان امریکایی برای سرکوب داعش در افغانستان خواهند ماند

اطلاعات روز: بارک اوباما، رییس‌جمهور امریکا می‌گوید شمار زیادی از سربازان امریکایی برای سرکوب گروه تروریستی داعش در افغانستان می‌مانند.
آقای اوباما در یک نشست فوق‌العاده با مقام‌های وزارت دفاع امریکا به روز جمعه گفته است که بعد از این تلاش می‌شود تا در هرکجای افغانستان که جنگ‌جویان داعش حضور داشته باشند، سربازان امریکایی آن منطقه را هدف حمله قرار بدهند.
رییس‌جمهور امریکا گفته است: «به‌خاطر حضور و فعالیت داعش در افغانستان، من خواستار باقی ماندن نیروهای امریکایی و گسترش آنان می‌باشم.»
او گفته است که در افغانستان زمانی به گروه داعش ضربه وارد شد که ماه گذشته عمر خلیفه، عضو ارشد این گروه، به قتل رسید.
عمر خلیفه در ماه گذشته در ولایت جنوبی ننگرهار در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی کشته شد.
بارک اوباما همچنان گفته است نیروهای امریکایی بعد از این عملیات‌شان را بر مواضع داعش افزایش خواهند داد تا جنگ‌جویان داعش سرکوب شوند.
رییس‌جمهور امریکا درحالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که اخیراً رییس‌جمهور غنی هم در سفرش به قول اردوی 201 سیلاب دستور عملیات علیه گروه داعش را صادر کرد. او گفته بود: ««داعش همرای ما چه کار داره، آیا پلوان‌شریک ما است، آیا بابه‌کلانش با ما شریک است، چه شراکت دارد با ما، چه دعوا دارد با ما، از همین‌جا به شما اعلام می‌کنم که تا هفته‌های آینده قول اردوی قهرمان سیلاب بیخ و ریشه‌ی داعش را قطع کند.»
پس از آن چندین عملیات بر مواضع این گروه در ننگرهار انجام شد. سپس جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفت در شش ماه گذشته نیمی از جنگ‌جویان داعش در افغانستان از بین رفته‌اند.
داعش بیشتر در شرق کشور فعال بوده و یک ایستگاه رادیویی نیز فعال کرده بود. اما اخیراً مقام‌های کشور اعلام کردند که این گروه شکست سختی خورده و ایستگاه رادیویی آنان از بین برده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *