رییس جمهور غنی برنامه «مدیریت مالی عامه» را افتتاح کرد

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی برنامه «مدیریت مالی عامه» را که برای پنج سال ساخته شده است، امروز در ارگ ریاست جمهوری افتتاح نموده گفت حکومت از زمان آغاز کارش، تلاش ورزیده تا اصلاحات لازم را در ادارات به‌وجود بیاورد.
برنامه مدیریت مالی عامه که از سوی وزارت مالیه تهیه شده است، از سوی اکلیل حکیمی، وزیر مالیه، به اشتراک کنندگان معرفی شد. براساس وعده حکومت در کنفرانس لندن، این پلان ترتیب گردیده تا مردم اطمینان پیدا کنند که پول بیت‌المال نزد حکومت مصون می‌ماند.
آقای حکیمی در این مورد گفت، براساس این برنامه حکومت اصلاحات را از وزارت مالیه آغاز و به تمام وزارت‌خانه‌ها گسترش می‌دهد. او افزود: «پلان مذکور مشخص می‌سازد که چگونه سیستم مالی تنظیم گردیده و از منابع و امکانات به‌گونه‌ی مؤثر و مفید آن استفاده شود.»
در همین حال رییس جمهور غنی می‌گوید که در شرایط بسیار دشوار 22 فیصد عواید حکومت افزایش یافت و این عواید می‌تواند دو برابر گردد. او گفت: «مردم خواهان افزایش شفافیت و حسابدهی می‌باشند و باید همه همگام برای ایجاد یک نظام پاسخ‌گو قدم برداریم.»
آقای غنی افزود که بدون داشتن عواید پایدار نمی‌توانیم به هدف نهایی ما که خودکفایی افغانستان است، دست یابیم.

«اصلاحات ضروری در ادارات دولتی»
رییس جمهور همچنان اضافه کرد که اصلاحات در تمام ادارات دولتی ضروری است و منحصر به یک اداره نمی‌باشد. او گفت: «این برنامه ضرورت به سرمایه‌گذاری دارد که تا 5 سال آینده 20 میلیون دالر روی ظرفیت وزارت مالیه سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.»

غنی: حکومت برای تطبیق و رعایت معیارهای اصلاحات و شفافیت تلاش می‌کند
آقای غنی در بخشی از سخنانش در نشست امروز گفت که گام نخست آوردن اصلاحات در حکومت انجام شده و ضرورت به اصلاحات دوامدار می‌باشد. او گفت ما به مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی اطمینان می‌دهیم که حکومت افغانستان به‌خاطر تطبیق و رعایت معیارهای اصلاحات، شفافیت و حسابدهی به تلاش‌های همه‌جانبه ادامه می‌دهد.
رییس جمهور همچنان گفت که پروژه‌ها باید در چارچوب پلان‌های منظم تطبیقی درآیند و باید از پروژه‌های کوچک آغاز کنیم. آقای غنی گفت که مردم از پروژه‌های بزرگ اقتصادی حمایت می‌کنند زیرا می‌دانند که افغانستان به موقعیت سرمایه‌گذاری در منطقه مبدل می‌شود و کمک‌های بین‌المللی وسیله‌ی تحرک اقتصاد پایدار داخلی خواهد شد.

تفویض مدال عالی دولتی «وزیر محمد اکبرخان» به وزیر مالیه
در برنامه امروز رییس جمهور غنی به پاس تلاش‌های اکلیل حکیمی وزیر مالیه به‌ویژه در راستای افزایش عواید ملی، مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبرخان را به وی تفویض کرد. آقای غنی گفت ضرور است که فرهنگ تقدیر به میان آمده و فرهنگ توبیخ از بین برود.

رییس جمهور غنی به پاس تلاش‌های اکلیل حکیمی وزیر مالیه به‌ویژه در راستای افزایش عواید ملی، مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبرخان را به وی تفویض کرد
رییس جمهور غنی به پاس تلاش‌های اکلیل حکیمی وزیر مالیه به‌ویژه در راستای افزایش عواید ملی، مدال عالی دولتی غازی وزیر محمد اکبرخان را به وی تفویض کرد

برنامه مدیریت مالی عامه جزء پلان بزرگ چارچوب انکشاف ملی حکومت است که با سکتور خصوصی، جامعه مدنی و شرکای بین‌المللی افغانستان شریک شده و پس از آن در نشست بروکسل ارایه خواهد شد.
برنامه مدیریت مالی عامه درحالی تهییه و معرفی می‌شود که قرار است نشست بروکسل در مورد افغانستان در اواخر سال 2016 برگزار شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *