وزارت دفاع: به طالبان اجازه داده نمی‌شود هلمند را سقوط بدهند

اطلاعات روز: با وجود آن‌که وضعیت جنگی در هلمند وخیم گزارش شده و از حضور کماندوهای طالبان در این ولایت گزارش می‌شود، وزارت دفاع ملی اما می‌گوید برخلاف تبلیغاتی که وجود دارد، هلمند سقوط نمی‌کند.
محمد حبیب حصاری، رییس عملیاتی وزارت دفاع روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در کابل گفت جنگ مشکلات خود را دارد اما به حدی که یک تعداد تبلیغ می‌کنند، به آن حد نیست. او گفت: «وضعیت به شکلی که بسیار بغرنج و پیچیده نشان داده می‌شود، به آن شکل نیست.»
آقای حصاری به خبرنگاران گفت در حال حاضر جنگ در دو ولسوالی ناوه و نادعلی جریان دارد و به طالبان اجازه داده نمی‌شود تا به شهر لشکرگاه نزدیک شوند.
به روز شنبه نمایندگان ولایت هلمند در شورای ملی نیز گفتند که جنگ از ولسوالی‌ها به سمت مرکز شهر لشکرگاه به پیش می‌رود. آنان گفتند که طالبان در 13 کیلومتری شهر لشکرگا رسیده‌اند. آقای حصاری اما گفت تنها منطقه‌ی چاه انجیر که در مسیر ولسوالی نادعلی قرار دارد به تصرف طالبان درآمده بود ولی در نتیجه‌ی عملیات ارتش این منطقه دوباره از تصرف طالبان خارج شده است.
هلمند در جنوب کشور یکی از ولایات ناآرام در چند سال اخیر بوده است. طالبان بر کشتزارهای وسیع تریاک در این ولایت مسلط هستند. تریاک هلمند بزرگترین منبع عایداتی طالبان است که جنگ این گروه را در برابر دولت افغانستان تمویل می‌کند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *