وزارت کار و اداره‌ی انکشاف بین‌المللی امریکا برای زنان کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند

اطلاعات روز: وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین با اداره‌ی انکشاف بین‌المللی امریکا تفاهم‌نامه‌یی را برای ایجاد شغل از طریق پروژه‌ی زنان در اقتصاد و پروژه‌ی زنان در حکومت برنامه‌ی پروموت اداره‌ی انکشاف بین‌المللی امریکا (USAID) امضا کرده است.
این پروژه‌ها فرصت‌های کارآموزی و شاگردی همراه با معاش را برای زنان جوان بین سنین 18 الی 30 سال فراهم می‌کند که در نتیجه مهارت کاری زنان را تقویت نموده و شانس آنان را در یافتن وظیفه بیشتر می‌کند.
اداره‌ی انکشاف بین‌المللی امریکا با نشر اعلامیه‌یی به نقل از حکومت افغانستان نوشته است که سالانه حدود 700 هزار نفر متقاضی کار به‌شمول فارغان لیسه‌ها و دانشگاه‌ها وارد بازار کار می‌شوند، در حالی که شانس کمی یا هیچ شانسی برای یافتن وظیفه ندارند.
براساس این تفاهم‌نامه، دو طرف باهم از طریق این مشارکت جدید همکاری می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که زنان در سراسر کشور از طریق برنامه‌های کارآموزی و شاگردی پروژه‌ی زنان در اقتصاد برنامه‌ی پروموت به فرصت‌های آموزشی حین اجرای وظیفه دسترسی دارند و همچنان آگاهی آنان را درباره‌ی سایر فرصت‌های آموزش‌های فنی تخصصی بالا ببرد.
نسرین اوریاخیل، وزیر کار در محفل امضای این تفاهم‌نامه گفت: «این برنامه یک برنامه‌ی امیدبخش است که برای زنان از طریق کاریابی فرصت‌هایی را فراهم می‌کند که این خود باعث تقویت نقش زنان در انکشاف اقتصادی کشور خواهد شد.»
او گفت که زنان غالباً نادیده گرفته شده و از توانایی آنان آن‌طوری که باید استفاده نشده است. این برنامه فرصت کسب تجربه‌ی عملی در محیط کار را برای زنان فراهم ساخته و زمینه را برای رقابت زنان با مردان در بازار کار ایجاد می‌کند.
هربی اسمیت، رییس اداره‌ی انکشاف بین‌المللی امریکا نیز گفت: «ما با سرمایه‌گذاری بالای زنان، بالای آینده‌ی افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و این ثابت شده که اقتصادهایی که شاهد بیشترین کاهش در میزان فقر بوده‌اند، اقتصادهایی‌اند که میزان مشارکت زنان در نیروی کار سریع‌ترین رشد را داشته است.»
پروژه‌ی زنان در حکومت برنامه‌ی پروموت با وزارت کار به‌صورت مشترک همکاری خواهد کرد تا با تصدیق یک برنامه‌ی آموزشی- کارآموزی چند بعدی و همچنین با اصلاح پالیسی‌ها و مقرراتی که توانایی زنان را در فعالیت مساویانه در کنار هم‌تایان مردشان محدود می‌سازد، ورود موفقانه‌ی 3000 زن به خدمات ملکی افغانستان را تسهیل نماید.
این مشارکت طی دو سال آینده به تقرر 7500 زن در سراسر افغانستان منحیث کارآموز و شاگرد کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌های شما
  1. تشکر از معلومات مفید شما امیدوارم در کار آفرینی وکارورزی زنان توجه شود چون محرمترین قشر جامعه زنان است چون من درین مورد درتوکیو کشور جاپان دوره های کار آفرینی سپری کرده ام وتجارب خوب دارم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *