پس از 25 روز جسد سوخته‌ی زهرا در کابل به خاک سپرده شد

اطلاعات روز: جسد سوخته‌ی زهرا یوسفی که 25 روز پیش در تنور از سوی خانواده‌ی شوهرش در ولایت غور سوزانده شده بود، امروز در تپه بی‌بی‌مهروی کابل به خاک سپرده شد.
خانواده‌ی زهرا یوسفی گفته بودند که زهرا از سوی خانواده شوهرش پس از شکنجه در تنور سوزانده شده بود. زهرا که حامله نیز بود، در شفاخانه‌یی در کابل درگذشت.
پس از مرگ زهرا، شماری از فعالان حقوق زن با برپایی خیمه تحصن در کابل خواستار رسیدگی به پرونده او و سایر دخترانی شدند که قربانی خشونت شده‌اند.
ویدا ساغری، از برگزارکنندگان خیمه تحصن، امروز چهارشنبه در مراسم خاک سپاری جسد سوخته‌ی زهرا گفت که دولت بسیاری از خواست‌های آنان را پذیرفته است.
به گفته‌ی خانم ساغری، معترضان سه خواست اصلی ( انتقال قاتلان به کابل، برگزاری دادگاه علنی و انتقال دادگاه از غور به کابل) داشتند. او گفته است که انتقال افراد متهم به قتل زهرا از غور به کابل حدود سه هفته زمان لازم دارد.
فردای مرگ زهرا، خانواده زهرا و شماری از فعالان حقوق زن اعلام کردند که تا به پرونده زهرا رسیدگی نشده و به خواست شان رسیدگی صورت نگیرد، اجازه دفن پیکر زهرا را نمی‌دهند.
پس از سوختانده شدن زهرا یوسفی، سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان مرگ زهرا را «نقض جدی حقوق کودکان» در کشور خواند.
زهرا دختر چهارده ساله‌یی بود که پس از ازدواج اجباری از سوی خانواده شوهرش بارها مورد خشونت قرار گرفته و در آخرین مورد در تنور سوزانده شد. او به دلیل سوختگی شدید در شفاخانه‌یی در کابل درگذشت درحالی که چهار ماهه باردار بود.