والی هلمند: هلمند سقوط نمی‌کند، طالبان شکست سختی خوردند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی کشور می‌گویند که هیچ ولسوالی ولایت هلمند سقوط نخواهد کرد و طالبان در این ولایت شکست سختی را متحمل شده‌اند.
حیات‌الله حیات، عبدالرحمان رحمان معین امنیتی وزارت داخله و جنرال مراد علی مراد معاون لوی درستیز که در یک نشست خبری در هلمند صحبت می‌کردند، جزئیات جنگ هلمند را با رسانه‌ها شریک کردند.
آقای حیات، والی هلمند، گفت دشمان مردم افغانستان می‌خواستند تا در نقاط مختلف هلمند، به‌ویژه ولسوالی‌های خانشین، گرمسیر، نادعلی و ناوه، دستاوردهایی داشته باشند اما در تمام ساحات شکست خوردند.
او گفت که تمام ولسوالی‌ها در کنترل دولت است و در نتیجه‌ی درگیری‌های چند روز اخیر 250 تن از مخالفان مسلح دولت کشته و شماری هم زخمی شده‌اند.
والی هلمند از به شهادت رسیدن 15 تن از نیروهای دولتی و زخمی شدن 35 تن دیگر شان خبر داده و گفت نیروهای امنیتی تلاش دارند و اجازه نمی‌دهد که ولسوالی‌های هلمند به دست مخالفان سقوط کند. او همچنان گفت به دلیل استراتژیک بودن هلمند، دشمنان مردم افغانستان و به‌خصوص همسایه‌های افغانستان نمی‌خواهند که آب هلمند اداره و پروژه‌های انکشافی چون تاپی عملی شوند.
عبدالرحمان رحمان نیز در این نشست گفت که مشکلات امنیتی در ولسوالی‌های ناوه و چاه انجیر حل شده و برای سایر نقاط پلان عملیاتی ترتیب شده است.
اخیراً جنگ در هملند شدت گرفته بود و نمایندگان هلمند در شورای ملی هم هشدار داده بودند که طالبان در 13 کیلومتری مرکز ولایت هلمند، شهر لشکرگاه، با نیروهای امنیتی کشور در حال نبرد هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *