170 کیلومتر سرک حلقوی در بدخشان از سوی وزارت انکشاف دهات به بهره‌برداری سپرده شد

اطلاعات روز: نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات در یک سفر سه روزه که به ولایت بدخشان با شماری از وکلای آن ولایت داشت، از به بهره‌برداری سپردن 170 کیلومتر سرک حلقوی دروازهای بدخشان خبر داده و گفت با تکمیل این 170 کیلومتر سرک، بیش از 220 قریه‌های دورافتاده و صعب‌العبور به مراکز خدمات اولیه و مراکز ولسوالی شده‌اند.
آقای درانی در این سفر گفت که سرک‌های حلقوی دروازهای بدخشان از جمله سرک‌های حیاتی و مهم در کشور می‌باشد که در مرز میان افغانستان و تاجیکستان به‌طول 568 کیلومتر موقعیت دارد و ولسوالی‌های اشکاشم، شغنان، مایمی، نوسی، شیکی، کوف‌آب، خواهان، راغستان، یاوان و شهر بزرگ را با مرکز ولایت می‌کند.
پیش از این مردم دروازها به‌دلیل نبود راه‌های مواصلاتی، خطرات جانی را در جریان 20 الی 25 روز سفر با پای پیاده متقبل می‌شدند و خود را به مرکز بدخشان می‌رساندند. اکنون مقامات گفته‌اند که بالاتر از 90 درصد باشندگان ولسوالی‌های دروازها با ساخت این سرک حلقوی حل شده و تا سال آینده این سرک نهایی می‌شود.
در همین حال آقای درانی در سفرش به بدخشان از تکمیل شدن کار 37 پروژه در سکتورهای ترانسپورت، آبیاری، انکشاف محلی، تعلیم و تربیه، صحت و آب آشامیدنی به ارزش بالاتر از 420 میلیون افغانی خبر داد. از این میان، 14 پروژه شامل سکتور سرک‌سازی است که در ولسوالی‌های یفتل بالا، یفتل پایین، کوف آب، شغنان، خواهان، مایمی، نوسی و شکی به ارزش 306 میلیون افغانی تکمیل شده است.
آقای درانی همچنان در این سفرش به بدخشان، یک پُل 110 متره را در منطقه‌ی «کرز» ولسوالی یفتل پایین که هزینه‌ی ساخت آن 77 میلیون افغانی گردیده است، 19.5 کیلومتر سرک ولسوالی‌های کوف آب-خواهان به ارزش 40.5 میلیون افغانی، پل 12 متره به ارزش 10.6 میلیون افغانی و 19 کیلومتر سرک ولسوالی شیکی به ارزش 119.8 میلیون افغانی را با حضور وکلای مردم بدخشان در شورای ملی به بهره‌برداری سپرد.
اعمار 10.6 کیلومتر سرک و ساختمان‌های برو آن از سرای بهار الی کلینیک بورکان ولسوالی ثفتا پایین به ارزش 10.6 میلیون افغانی، تکمیل ساختمان 21 متره پل آهن کانکریتی در ولسوالی یفتل بالا به ارزش 7.9 میلیون افغانی، اعمار ساختمان 30 متره پل آهن کانکریتی ولسوالی نسی به ارزش 15.5 میلیون افغانی، اعمار 20.9 کیلومتر سرک در ولسوالی مایمی به ارزش 40.5 میلیون افغانی، اعمار 20.1 کیلومتر سرک در ولسوالی مایمی به ارزش 37.8 میلیون افغانی، اعمار 16.5 کیلومتر سرک و ساختمان‌های مورد نیاز آن در ولسوالی شغنان به ارزش 37 میلیون افغانی، اعمار 25 کیلومتر سرک در ولسوالی شهر بزرگ به ارزش 45 میلیون افغانی و اعمار 39 کیلومتر سرک خواهان-کوف به ارزش 40.8 میلیون افغانی از دیگر پروژ‌هایی است که در سفر آقای درانی به ولایت بدخشان به بهره‌برداری سپرده شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *