افغانستان مراحل حقوقی داخلی مورد نیاز برای الحاق به کنوانسیون انواع اسلحه‌ی متعارف را تکمیل کرد

اطلاعات روز: ریاست انسجام و هماهنگی تطهیر ماین می‌گوید افغانستان تمام مراحل حقوقی داخلی مورد نیاز جهت الحاق به کنوانسیون انواع اسلحه‌ی متعارف را تکمیل نموده است.
کنوانسیون انواع مشخص اسلحه‌ی متعارف متشکل از پنج پروتوکول است که تمام محدودیت‌ها بالای استفاده از انوان مشخص اسلحه را احتوا می‌کنند.
جیفری مکموردو، مدیر پروگرام خدمات ماین پاکی سازمان ملل متحد در رابطه به الحاق افغانستان به کنوانسیون انواع اسلحه‌ی متعارف ضمن ستایش از الحاق افغانستان به این کنوانسیون و تصویب نمودن پروتوکول‌های پنج‌گانه‌ی آن گفت: «این اقدام اصولی نمایانگر متعهد بودن حکومت افغانستان به قواعی که امنیت بیشتر را در شرایط جنگی به شهروندان افغانستان به ارمغان می‌آورند، می‌باشد.»
او گفت این اقدام به معنای درک مسئولیت حکومت مبنی بر پاکسازی ساحات تحت کنترل آن از مهمات منفجره‌ی باقی‌مانده از جنگ می‌باشد.
این کنوانسیون، طبق حکم فقره‌ی دوم مانده پنجم آن شش ماه بعد از تاریخ ارایه اسناد الحاق به منشی عمومی سازمان ملل متحد، نافذ می‌گردد.
کنوانسیون انواع مشخص اسلحه به تاریخ 18 دلو سال 1394 از سوی رییس جمهور غنی با صدور فرمان شماره 137 توشیح شد. این کنوانسیون به تاریخ 25 جدی سال 1393 طی مصوبه‌ی شماره 135 از سوی شورای ملی تصویب گردیده بود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *