برشنا: طالبان در مناطق ناامن پول صرفیه برق را جمع‌آوری می‌کنند

اطلاعات روز: قدرت‌الله دلاوری، رییس شرکت برشنا می‌گوید طالبان در برخی مناطق ناامن کشور پول صرفیه برق را از نزد مشتریان این شرکت جمع‌آوری می‌کنند.
آقای دلاوری که به روز سه‌شنبه در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت هرچند این مناطق محدود است اما برای این شرکت خبر نگران کننده است.
رییس شرکت برشنا افزود که طالبان خود بِل ساخته و چاپ کرده‌اند و در ساحات تحت نفوذ شان مردم را وادار ساخته تا محصول برق را برای آنان بپردازند.
او گفت: «با تأسف این مسأله حقیقت دارد، ما دیده‌ایم که مخالفین حکومت بِل برق را گرفته و به شکلی خود آنان بِل ساخته‌اند. البته این مسأله به سطح وسیع نیست؛ اما در شماری محدود ساحات است که ما این موضوع را با مقامات امنیتی شریک کرده‌ایم.»
آقای دلاوری همچنان در این نشست خبری از آغاز کار نصب سومین توربین بند کجکی خبر داده و گفت به کمک مالی اداره‌ی انکشافی ایالات متحده امریکا تا شصت روز آینده این توربین نصب و به بهره‌برداری سپرده می‌شود.
او گفت با نصب این توربین 18.5 میگاوات برق تولید می‌گردد که به‌صورت مجموعی ظرفیت تولید بند برق کجکی به 51.5 میگاوات می‌رسد.
این شرکت درحالی از جمع‌آوری صرفیه برق از سوی طالبان ابراز نگرانی می‌کند که از چند سال بدین سو چندین مقام بلندپایه حکومت و زورمندان پول صرفیه برق را نپرداخته و به گفته‌ی مسئولان شرکت برشنا میلیاردها افغانی به این شرکت ضرر رسانده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *