nato in afg

ناتو: میزان تلفات نیروهای امنیتی افغانستان افزایش یافته است

اطلاعات روز: مقام‌های نیروهای حمایت قاطع (ناتو) در افغانستان می‌گویند که میزان تلفات نیروهای امنیتی کشور در نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
چارلز کلیفلند، جنرال امریکایی و سخن‌گوی ماموریت حمایت قاطع می‌گوید که یافته‌های آن‎ها نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ میلادی پنج هزار سرباز افغان در جنگ با تروریزم جان باخته و ۱۵ هزار تن دیگر زخم برداشته‌اند.
آقای کلیفلند در یک کنفرانس ویدئویی به خبرنگاران گفت: «آن‌چه ما می‌دانیم این است که میزان تلفات نیروهای افغان در سال روان بالاتر است.»
سخن‌گوی ماموریت حمایت قاطع افزود: «ما راجع به شمار تلفات نیروهای افغان نگرانیم و تا جایی‌که می‌توانیم با افغان‌ها کار می‌کنیم تا این ارقام را کاهش بدهیم. بسیاری از ارتش‌ها با چنین تلفاتی ضربه‌ی بزرگی می‌بینند، اما نیروهای افغان باوجود تلفات دوباره منسجم می‌شوند و در مسیر عملیات تهاجمی قرار دارند..»
آقای کلیفلند شمار دقیق تلفات نیروهای امنیتی افغانستان را روشن نکرد، اما ناتو در ایمیلی به رسانه‌ها نوشته که این افزایش نسبت به همین دوره‌ی زمانی سال گذشته حدود ۲۰ درصد است.
در همین حال سخن‌گوی ناتو تاکید دارد که با وجود تلفات سنگین، سربازان افغان دوباره منسجم شده و در مسیر درست در حرکت‌اند.
اما وزارت دفاع ملی این آمار را رد کرده و گفته که نظامیان افغان به نمایندگی از جهانیان در پیکار با تروریسم می‌جنگند.
محمد رادمنش، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفته است: «این درست است که ما در جنگ هستیم و تلفات داریم اما این رقم را پذیرفته نمی‌توانم.»
افغانستان حدود ۳۲۰ هزار پولیس و سرباز دارد که به‌علاوه‌ی حملات پیهم شورشیان، با مشکلات داخلی مانند فساد اداری نیز مواجه است. اخیراً سیگار در گزارشی گفت هرچند سقف تعیین‌شده برای تعداد کل نیروهای ارتش و پولیس افغانستان ۳۵۲ هزار است، اما هیچ‌گاهی این نیروها به این تعداد نرسیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *