توافق افغانستان با آلمان؛ هر هفته 50 پناهجو به افغانستان بازگردانده می‌شوند

اطلاعات روز: نصیر احمد اندیشه، معین وزارت امور خارجه روز گذشته در نشستی که در ریاست اجراییه برای بررسی مشکلات مهاجرین افغان در آلمان، اتحادیه اورپا و فنلند برگزار شده بود گفته است که براساس توافق با آلمان هر هفته 50 پناهجو از این کشور به افغانستان بازگردانده می‌شود.
پمعین وزارت امور خارجه در مورد توافق‌‍نامه برگشت مهاجرین افغان از اتحادیه اروپا و فنلند به رییس اجراییه و سایر اعضای جلسه گزارش داده است.
براساس خبرنامه‌ی ریاست اجراییه، آقای اندیشه گفته که در موافقت‌نامه با آلمان پیرامون چگونگی بازگشت مهاجرین افغان به کشور ضمن پیشنهادات دیگر «در این متن تذکر یافته است که هفته یک پرواز و در هر پرواز تعداد پنجاه نفر با خدمات و تسهیلات مناسب به کابل انتقال داده شود.»
او افزوده که مقداری کمک نقدی به هر مهاجر برگشت کننده‌ی افغان و برخی موارد دیگر نیز مشخص شده است. اندیشه گفته که برای نظارت از چگونگی تطبیق مفاد موافقت‌نامه، کمیته‌ی مشترک از هر دو جانب تعیین می‌گردد.
خبرنامه افزوده که سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در این نشست بر مشخص شدن بسته‌های کمکی از جانب آلمان به مهاجرین افغان تاکید کرد.
آقای عبدالله در این توافقات هدایت داده که میعاد موافقت‌نامه مشخص گردد و پس از آن متن دست‌داشته به کشور مورد نظر ارسال گردد.
تاکنون مشخص نیست این توافق‌نامه چه‌وقت عملی و روند بازگرداندن مهاجرین شروع می‌شود.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *