ارگ ادعای لت‌وکوب خبرنگاران در بامیان را بررسی می‌کند

اطلاعات روز: ریاست جمهوری می‌گوید موضوع نگرانی اتحادیه‌های خبرنگاری و ادعای لت‌وکوب شماری از خبرنگاران در بامیان را بررسی می‌کند.
به روز دوشنبه رییس جمهور غنی با شماری از مقامات بلندپایه‌ی حکومت به‌منطور افتتاح چندین پروژه به بامیان رفته بود که چندین خبرنگار و نهادهای حامی رسانه‌ها ادعا کردند که چندین خبرنگار از سوی نیروهای امنیتی مورد لت‌وکو قرار گرفته و وسایل خبرنگاری شان شکستانده شده است.
اکنون ارگ ریاست جمهوری با تاکید بر حمایت از اصل آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها، با نشر اعلامیه‌یی گفته است به اداره مستقل ارگان‌های محل دستور داده تا با هماهنگی اداره محلی بامیان ابعاد قضیه را به‌گونه‌ی همه‌جانبه مورد بررسی و تدقیق قرار داده و نتایج دریافت‌های شان را به ریاست جمهوری بسپارند.
در این اعلامیه آمده است که براساس نتایج این بررسی، با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
به روز دوشنبه نی یا حمایت‌کننده‌ی رسانه‌های آزاد افغانستان با نشر اعلامیه‌یی گفت که سید محمد هاشمی خبرنگار خبرگزاری جمهور، الیاس طاهری خبرنگار رادیو سلام وطندار، نجیب‌الله الفت خبرنگار رادیو محلی نسیم، اسحق اکرمی خبرنگار کلید، و عباس نادری از جمله‌ی خبرنگارانی‌اند که مورد خشونت قرار گرفته و از سوی نیروهای امنیتی و پی‌پی‌اس تهدید شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *