34 نفر در یک حادثه‌ی ترافیکی در شاهراه کابل- قندهار جان باختند

اطلاعات روز: صبح امروز در رویداد خونین ترافیکی در مسیر شاهراه کابل- قندهار در ولایت زابل 34 نفر جان باختند و بیش از بیست نفر دیگر زخمی شدند.
مقام‌های محلی ولایت زابل می‌گویند که این رویداد حوالی ساعت 4:30 صبح امروز یک‌شنبه در منطقه «جلاک» در نزدیکی مرکز ولایت زابل رخ داده است. یک بس مسافربری 303 که از قندهار به سمت کابل در حرکت بود با یک تانکر تیل برخورده کرده و سپس هردو وسیله‌ی نقلیه آتش گرفته است.
غلام جیلانی فراهی، مسئول امنیت فرماندهی پولیس ولایت زابل در صحبت با رسانه‌های تلفات این رویداد را 34 کشته و 21 زخمی گفته است. اما بسم الله افغان‌مل، والى زابل گفته که در اين رويداد ٣٦ تن جان باخته و ٢٨ تن ديگر زخمی شده‌اند.
مقام‌های می‌گویند زخمی‌های این رویداد به شفاخانه‌های ولایت قندهار و زابل منتقل شده‌اند.
گفته می‌شود که در میان زخمی‌ها زنان و کودکان نیز دیده می‌شوند. شمار تلفات این رویداد به دلیل آتش گرفتن بس و گیر ماندن مسافران در داخل بس بالا رفته است.
آمار تلفات ناشی از حادثات ترافیکی در افغانستان بسیار بالا است. به تاریخ 19 ثور امسال در تصادم دو بس مسافربری با یک تانکر تیل در مسیر شاهراه کابل- قندهار در ولایت غزنی 73 نفر جان باختند.
بی‌توجهی راننده‌ها به قوانین راهنمایی و رانندگی، خرابی سرک‌ها، سرعت بیش از حد موترها و نبود علایم ترافیکی از علت‌های اصلی رویدادهای ترافیک در افغانستان می‌باشد و همه روزه از شهروندان کشور قربانی می‌گیرد.
مسئولان راهنمای و رانندگی می‌گویند که در یک سال گذشته خورشیدی بیش از ۳۷۰۰ تصادف جاده‌یی رخداده است. در این تصادف‌ها ۱۴۶۰ نفر کشته و بیش از ۴۵۰۰ تن زخمی شده‌اند.