وزارت مالیه تعلیق فعالیت شرکت هوایی صافی را رفع کرد

اطلاعات روز: اداره مستقل هوانوردی ملکی می‌گوید وزارت مالیه تعلیق فعالیت شرکت هوایی صافی را که قرار بود سر از فردا سه‌شنبه عملی شود، رفع کرده است.
این اداره با نشر خبرنامه‌یی نوشته است که براساس توافق جدید میان وزارت مالیه و شرکت هوایی صافی و مکتوب شماره 106963 BSL مورخ 15 سنبله سال جاری وزارت مالیه، شرکت هوایی صافی تعهد نموده تا باقی‌داری مالیاتی خود را بعد از این به‌صورت اقساط ماهوار پرداخت نماند.
دیروز اداره مستقل هوانوردی ملکی از به تعلیق درآمدن فعالیت شرکت هوایی صافی خبر داده و گفته بود فعالیت این شرکت در سکتورهای داخلی سر از روز سه‌شنبه و در سکتورهای خارجی سر از روز پنج‌شنبه هفته جاری به حالت تعلیق در می‌آید.
این اداره نوشته بود که شرکت صافی علاوه بر باقی‌داری از عواید غیر مالیاتی، مبلغ «۱.۱۵۲.۷۷۴.۶۹۱» (یک میلیارد و یک صد و پنجاه و دو میلیون و هفت صد و هفتاد و چهار هزار و شش صد و نود و یک) افغانی مقروضیت خود را نیز نپرداخته است.
در خبرنامه‌ی تازه‌ی اداره مستقل هوانوردی ملکی آمده است که این اداره مطابق فیصله جدید میان وزارت مالیه و شرکت هوایی صافی، قبل از آغاز تعلیق، یعنی فردا سه‌شنبه، تعلیق اعلام شده را رفع می‌نماید.
این اداره از شرکت هوایی صافی خواسته است تا طبق تعهدات جدید عمل نماید. فعالیت شرکت هوایی صافی در سکتورهای داخلی و خارجی ادامه می‌یابد.
شرکت هوایی صافی یک شرکت هواپیمایی بین‌المللی-افغانی است که در سال ۱۳۸۴ خورشیدی تاسیس شد. این شرکت دارای ۶ هواپیمای مسافربری و باربری است.