هیچ‌کس نام دیگر غنی است

به نقل از سایت فارسی بی‌بی‌سی، دیروز دو شنبه بود. روزی که به‌گفته‌ی یکی از فرماندهان کابل، تروریستان دوبار در وزارت دفاع دخول کردند. البته پیش از آن‌که دخول‌های خونین صورت گیرد، جلسه‌ی نوبتی شورای وزیران در قصر سپیدار برگزار شد. بازهم البته پیش از آن‌که جلسه‌ی شورای وزیران در قصر سپیدار برگزار شود، روز تولد داکتر صاحب عبدالله عبدالله بود. گفتنی‌است که مطابق توافق‌نامه‌ی سیاه‌سی حکومت وحدت ملی، ریاست جلسه‌ی شورای وزیران به عهده‌ی داکترصاحب عبدالله عبدالله است و جلالت‌مآب‌شان این مسئولیت خطیر را دیروز با هوشیاری و به‌موقع ادا کرد.
دکتور عبدالله در جلسه‌ی دیروز شورای وزیران پیرامون مبارزه با فساد صحبت کرد. وی گفت: هیچ‌کس در افغانستان قهرمان مبارزه با فساد نیست. هیچ‌کس حق ندارد از اصل مبارزه با فساد، استفاده‌ی سیاسی کند. اگر خدای نخواسته چنین نیتی وجود داشته باشد، ما به هیچ‌کس این اجازه را نخواهیم داد. وی گفت با متهمان به فساد نباید به‌صورت گزینشی برخورد شود. این‌طور نشود که یک مقام فاسد را محاکمه کنیم و مقام دیگر که روابط خویشاوندی با هیچ‌کس دارد، از محاکمه معاف شود. به‌خاطری‌که اگر چنین شد، به هیچ‌صورت به موفقیت نخواهیم رسید.
سپس داکترصاحب عبدالله عبدالله خطاب به وزیران گفت: شما باید با فساد مبارزه کنید و در ادارات خویش تغییر بیاورید. در غیر آن، مردم حق دارند که شما را فاسد بخوانند. وی سپس گفت که ما و هیچ‌کس اگر از وزیران کار توقع داریم، باید به وزیران صلاحیت هم داده شود تا مطابق صلاحیت‌های داده شده به وزیران، بتوانیم از آن‌ها بازپرسی کنیم.
گفته می‌شود منظور داکترصاحب عبدالله این بوده که هیچ‌کس از یک‌طرف به وزارت‌خانه‌ها صلاحیت نمی‌دهد و از طرف دیگر، توقع دارد که با فساد مبارزه شود. برای همین جناب دکتور عبدالله دیروز پیش از این‌که تولدش را جشن بگیرد به شورای وزیران آمد و هشدار داد که اگر هیچ‌کس بازهم تلاش کند که خواست‌های مردم را نادیده بگیرد، وی یک قدم هم به هیچ‌کس اجازه نخواهد داد.
در همین اثنا داکتر صاحب عبدالله یادش آمد که عده‌یی تلاش دارند مشروعیت حکومت وحدت ملی را زیر سوال ببرند. او خطاب به همین عده گفت: تازه دو سال گذشته، شاید در این دوسال ما چیزی را مراعات نکردیم که اگر مراعات می‌کردیم، یک بخش از جنجال‌های امروز حل می‌بود. اما سه سال از حکومت وحدت ملی باقی‌مانده، کسی حق ندارد تا سه سال دیگر، در دلش قند بشکند و خواب پایان حکومت وحدت ملی را بخواند. وی گفت هیچ‌کس حق ندارد توافق‌نامه‌ی سیاسی را نادیده بگیرد، چرا که اگر خدای نخواسته این‌طور شود، ما طور دیگری رفتار خواهیم کرد و به هیچ‌کس اجازه داده نمی‌شود که یک‌قدم در راستای سوء‌استفاده بردارد. برعلاوه ایشان علاوه کرد که توقع ما از جامعه‌ی جهانی کمک است و ما مشکلات مردم را درک می‌کنیم. برای همین در سه سال آینده، گام‌های اساسی برداشته خواهد شد.
اما آن‌چه مردم را نگران می‌کند این است که هر بار که حکومت گامش را برمی‌دارد، در پس‌ماندنش دقت نمی‌کند و اکثراً گامش را برفرق مردم می‌گذارد. مخصوصاً اگر این گام‌ها اساسی باشد. اما داکترصاحب عبدالله گفت که از حق مردم عقب‌نشینی نخواهد کرد و به هیچ‌کس اجازه نخواهد داد که حق مردم را تلف کند.
گفته می‌شود تعدادی از وزیران گیج شده بودند و تا آخر هم نفهمیدند که هیچ‌کس چه کسی است؟ منظور داکترصاحب عبدالله از هیچ‌کس، جلالت‌مآب محمد اشرف غنی رییس‌جمهور حکومت وحدت ملی است.
به‌هر صورت، دیروز بخت با رییس اجرائیه یار نبود، بعد از جلسه‌ی شورای وزیران و نان چاشت، این تروریستان بی‌شرف با انفجار و انتحار زدند جشن تولد رییس غریب اجرائیه‌ی مملکت را خراب کردند. خیر است، اگر انشاءالله خدا خواسته باشد، سال بعد…

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *