حمله‌ی مهاجمان بر مؤسسه پاملرنه در شهر نو کابل پس از 10 ساعت درگیری پایان یافت

اطلاعات روز: حمله‌ی گروهی مهاجمان مسلح بر مؤسسه بین‌المللی امدادرسانی «پاملرنه» در منطقه‌ی شهر نو کابل، پس از 10 ساعت درگیری با کشته شدن تمام مهاجمان پایان یافت.
صدیقی صدیقی، سخن‌گوی وزارت داخله حوالی ساعت 10 صبح امروز در صفحه‌ی تویتر خود نوشت که «عملیات نیروهای ویژه پولیس ملی به پایان رسید و تروریستانی که شب گذشته بالای مؤسسه پاملرنه حمله کرده بودند، از بین برده شدند.»
حوالی ساعت 11:30 شب گذشته انفجار شدید کابل را لرزاند. صدیق صدیقی می‌گوید که انفجار ناشی از موتر بمب‌گذاری شده در دروازه ورودی ساختمان مؤسسه بین‌المللی پاملرنه بود و پس از آن راه برای ورود مهاجمان انتحاری باز و آنان وارد ساختمان این مؤسسه شدند.
آقای صدیقی می‌گوید که در این حمله‌ی گروهی سه مهاجم دست‌ داشته‌اند که صبح امروز همه‌ی شان از سوی نیروهای ویژه پولیس از بین برده شدند.
او افزوده که 42 تن از جمله 10 شهروند خارجی که در محل درگیری گیر مانده بودند، نجات داده شده است.
به گفته‌ی سخن‌گوی وزارت داخله، در این درگیری تاکنون یک نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.
تاکنون مسئولیت این حمله را فرد یا گروهی به عهده نگرفته اما وزارت داخله می‌گوید این حمله کار گروه طالبان است.
حوالی ساعت ۸ صبح امروز صدای انفجار دیگری نیز از منطقه‌ی شهر نو کابل به گوش رسید. شدت انفجار به قدری بود که شیشه‌های پنجره‌های ساختمان‌های نزدیک محل انفجار شکست. تاکنون از جزئیات این انفجار معلومات در دست نیست.
در 24 ساعت گذشته چهار حمله‌ی انتحاری و انفجار در کابل رخ داده است. روز گذشته پس یک از انفجاری در مقابل وزارت دفاع ملی در حوزه دوم امنیتی پولیس کابل، یک فرد انتحاری خود را در میان مردم و نیروهای امنیتی که برای رسیدگی به قربانیان انفجار نخست تجمع کرده بودند، منفجر کرد.
در این رویداد انفجاری و انتحاری بیش از 20 نظامی و غیرنظامی کشته و بیش از 90 تن دیگر زخمی شده‌اند. وزارت صحت عامه کشته شدن 24 نفر و زخمی شدند 91 نفر را تایید کرده است. اما گزارش‌های وجود دارد که نشان می‌دهد تلفات این رویداد بالا است.
چند تن از جنرالان ارتش، پولیس ملی و گارد حفاظت از ریاست‌جمهوری نیز در میان کشته‌شدگان این رویداد اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *