شمار تلفات حمله‌ی انتحاری دیروز به 35 کشته و بیش از 100 زخمی افزایش یافت

اطلاعات روز: وزارت دفاع اعلام کرده است که در حمله‌ی انفجاری و انتحاری روز گذشته در مقابل دروازه این وزارت 35 نفر کشته و بیش از 100 تن دیگر زخمی شده‌اند.
قبلاً سخن‌گوی وزارت صحت عامه گفته بود که در این رویداد 24 نظامی و غیرنظامی کشته و 91 تن دیگر زخمی شده‌اند.
محمد رادمنش، معاون سخن‌گوی وزارت دفاع ملی گفته است که در این رویداد پنج تن از منسوبین وزارت دفاع نیز جان باخته‌اند.
حوالی ساعت 3:30 بعد از ظهر دیروز نخست یک انفجار در چند صد متری دروازه ورودی وزارت دفاع رخ داد و پس از آن‌که نیروهای امنیتی و مردم برای رسیدگی به قربانیان جمع شدند، فرد انتحاری مواد منفجره همراهش را در میان جمعیت منفجر کرد.
در این رویداد چند تن از مقام‌های بلند پایه ارتش، پولیس ملی و ریاست محافظت ریاست‌جمهوری نیز کشته شده‌اند.
آمر حوزه دوم امنیتی پولیس کابل و شیر احمد سالنگی معاونش، جنرال محمد زمان احمدزی معاون امنیت محافظت ریاست‌جمهوری، دگروال محمدصادق، جنرال عبدالرازق، فرمانده لوای حمایه‌ی وزارت دفاع ملی، احمدشعیب، فرمانده تولی اول حوزه‌ دوم، دگروال شریف فیضی، آمر لوژیستیکی و نفتی وزارت دفاع ملی و مولانا صادق، معاون شهری ریاست امنیت کابل، در این حمله‌ی انتحاری جان باختند.

مادر شیر احمد سالنگی پس از شنیدن خبر مرگ پسرش سکته کرد
مادر شیر احمد سالنگی، معاون حوزه دوم پولیس کابل پس از شنیدن خبر جان باختن پسر سکته کرده است.
جنازه‌های دگرمن شیراحمد سالنگی و مادرش امروز یکجا در ولایت پروان به خاک سپرده شد. نزدیکان آقای شیراحمد می‌گویند، هنگامی که دیشب مادر شیر احمد از جان باختن فرزنش در حمله‌ی انتحاری دیروز آگاه شد، سکته کرد.
گفته می‌شود یک برادر دیگر آقای شیراحمد که پولیس بود نیز حدود یک سال پیش در هلمند کشته شده بود.

مادر احمد سالنگی، پس از کشته شدن پسرش در حمله انتحاری دیروز در مقابل وزارت دفاع سکته کرد و جان داد
مادر احمد سالنگی، پس از کشته شدن پسرش در حمله انتحاری دیروز در مقابل وزارت دفاع سکته کرد و جان داد

پس از انفجار و حمله‌ی انتحاری در مقابل وزارت دفاع، حوالی ساعت 11 شب گذشته چهار مهاجم انتحاری بر مؤسسه خیریه پاملرنه در منطقه‌ی شهر نو کابل حمله کردند و تا ساعت 10 امروز با نیروهای امنیتی به درگیری پرداختند.
وزارت داخله اعلام کرده که در این درگیری صرف شش نفر زخمی شده‌اند و کسی از بین نرفته است. نخست یک مهاجم موتر مملو از مواد منفجره را در مقابل این نهاد خیریه منجفر کرد و راه را برای ورود سه مهاجم دیگر به داخل ساختمان باز کرد.