قرارداد ساخت بخش دوم سرک حلقوی هرات (بایپاس) امضا شد

اطلاعات روز: قرارداد ساخت بخش دوم سرک حلقوی ولایت هرات موسوم به سرکت «بایپاس» دیروز (سه‌شنبه، 6 میزان) میان وزارت فواید عامه و شرکت ساختمانی و سرک سازی یونیک بیلدزر با حضور رییس اجراییه و سفیر اتالیا در کابل امضا شد.
محمود بلیغ، وزیر فواید عامه هنگام امضای این قرارداد گفته است که طول این سرک ۲۵ کیلومتر، عرض آن ۱۰ متر و هزینه ‌یآن ۱۱ میلیون دالر می‌باشد که کار ساخت آن ۱۸ ماه را در بر می‌گیرد.
هزینه‌ی ساخت سرک بایپاس از سوی کشور ایتالیات پرداخت می‌شود.
آقای بلیغ گفته است که این پروژه برای رشد اقتصادی و تجاری افغانستان بسیار مهم و با اهمیت است.
وزیر فواید عامه همچنان گفته است که بخش اول سرک حلقوی هرات (بایپاس) در سال ۲۰۱۵ به هزینه‌ی ۱۰ میلیون دالر با شرکت یونیک بیلدزر قرار داد شده بود که ۶۵ درصد کار ساخت آن پیشرفت داشته و قناعت بخش است.
او افزوده که برعلاوه این بخش سوم خط آهن خواف – هرات نیز آغاز شده و در سه ماه آینده تکمیل می‌گردد.
عبدالله عبدالله، رییس اجراییه گفته است که ساخت این سرک از خواسته‌های مهم شهروندان ولایت هرات بود. این سرکت نقش فوق‌العاده در رشد اقتصادی و ترانزیتی این ولایت دارد.
روبیرتو کنتون، سفیر ایتالیا در افغانستان با تأکید بر اهمیت این پروژه گفته است که ایتالیا همواره تلاش می‌کند که افغانستان را در ساختن زیر ساخت‌ها کمک کند.
او افزوده ایتالیا علاوه بر تمویل این پروژه، در نظر دارد که پروژه‌های ساخت سرک میدان هوایی، کارهای ابتدایی ترمنل میدان هوایی هرات، سرک چشت شریف و سایر پروژه‌های دیگر را نیز تمویل کند.
در ماه حمل امسال وزیر خارجه‌ی ایتالیا در سفری به ولایت هرات بسته‌ی جدید کمک 92 میلیون یوروی کشورش به این ولایت را اعلام کرد.
وزیر خارجه‌ی ایتالیات گفته بود که این مقدار پول جهت تکمیل خط آهن هرات- خواف و اسفالت سرک هرات – چشت به مصرف می‌رسد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *