دو سرباز ارتش با همکاری طالبان در قندوز 12 همکار‌شان را کشتند

اطلاعات روز: مقام‌های امنیتی در شمال کشور می‌گویند که شب گذشته دو سرباز ارتش در همکاری با طالبان در حومه‌ی شهر قندوز 12 همکار شان را کشته‌اند.
به گفته‌ی مقام‌ها، در یک پاسگاه در منطقه‌ی اخیل‌خمدان حومه‌ی شهر قندوز 14 سرباز مستقر بوده‌اند که دو سرباز زمینه‌ی حمله‌ی طالبان بر این پاسگاه را فراهم کرده و در همکاری با هم 12 تن دیگر را به قتل می‌رسانند.
محفوظ اکبری سخن‌گوی پولیس حوزه‌ی شمال شرق به رسانه‌ها گفته است که دو فرد نفوذی پس از انجام حمله، همراه با مهاجمان طالبان از محل فرار کردند.
آقای اکبری افزوده که نیروهای امنیتی و دفاعی توانسته‌اند این پاسگاه و مناطق اطراف آن را دوباره به کنترل خود درآوردند.
گروه طالبان نیز گفته است که شب گذشته بر یک پاسگاه در حومه‌ی شهر قندوز حمله‌یی را انجام داده و به‌شمول یک فرمانده 13 سرباز ارتش را کشته‌اند. ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی گروه طالبان در صفحه‌ی تویتر خود ضمن اعلام این خبر تصاویری را منتشر کرده و مدعی شده که جنگ‌افزارهای این پاسگاه به‌دست اعضای این گروه افتاده است.
شیر عزیز کامه‌وال، فرمانده زون سپین‌زر پولیس با تایید این خبر گفته است دو فرد که به هم‌سنگران خود «خیانت» کرده‌اند؛ باشندگان ولایت تخار و شهر شبرغان مرکز جوزجان هستند.
وزارت دفاع ملی تاکنون در این مورد چیزی نگفته است، اما مسئول مطبوعاتی لوای پیاده در قندوز گفته است که هیأت آنان برای تحقیق بیشتر به محل رفته‌اند و پس از بررسی همه‌جانبه‌ی جزئیات در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.
حمله‌ی طالبان با استفاده از افراد نفوذی‌شان در صفوف ارتش و پولیس کشور تازگی ندارد. پیش از این نیز در چندین مورد سربازان ارتش یا پولیس همکاران‌شان را به قتل رسانده‌اند یا زمینه‌ی حمله‌ی طالبان را بر پاسگاه‌ها فراهم کرده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *