یوناما: در حمله‌ی پهپاد نیروهای امریکایی در اچین ننگرهار 15 غیرنظامی کشته شده‌اند

اطلاعات روز: یوناما یا هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است که در حمله‌ی دو روز پیش هواپیمایی بدون‌سرنشین نیروهای امریکایی در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار 15 غیرنظامی کشته و 13 تن دیگر زخمی شده‌اند.
روز چهارشنبه مقام‌های محلی ولایت ننگرهار خبر دادند که در یک حمله‌ی پهپاد نیروهای امریکایی بر محل تجمع اعضای گروه داعش، 13 عضو این گروه کشته شده‌اند.
اما یوناما می‌گوید که کشته شده‌ها اعضای گروه داعش نه، بلکه غیرنظامیانی بودند که در منزل یک بزرگ قومی تجمع کرده و برگشت این بزرگ قومی از مراسم حج را جشن گرفته بودند.
یوناما کشته شدن این غیرنظامیان را محکوم کرده و از تمام طرف‌های درگیر در جنگ خواسته که باید به مسئولیت‌های خود عمل و قانون بشردوستانه بین‌المللی را احترام کنند.
در اعلامیه‌ی یوناما آمده است که غیرنظامیان قربانی در این حمله محصلان، یک معلم و اعضای خانواده‌هایی بودند که «تصور می‌شود» حامی دولت باشند.
اعلامیه به نقل از گزارش منابعی دولتی نوشته که در این حمله اعضای داعش نیز کشته شده‌اند.
یوناما نقل کرده که نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان در یک اعلامیه‌یی مطبوعاتی به انجام این حمله هوایی اعتراف کرده اما از ارائه جزئیات در این مورد خود داری کرده و تنها گفته‌اند که «هنوز مصروف بررسی تمامی شواهد در مورد این حمله هوایی می‌باشند.»
هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان از نیروهای بین‌المللی خواسته که در مورد این حادثه به شکل عاجل و به گونه‌ی مستقل، بی‌طرفانه، شفاف و موثر تحقیق نمایند.
پیشتر برخی منابع محلی نیز گفته بودند در حمله‌ی هواپیمای بدون سرنشین خارجی به مهمان‌خانه یک فرد بانفوذ محلی که تازه از زیارت حج بازگشته بود، شماری از غیرنظامیان کشته شده‌اند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *