نبود آجندا,مجلس نمایندگان,هیت اداری مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان فردا نشست فوق‌العاده‌یی در رابطه به نشست بروکسل برگزار می‌کند

اطلاعات روز: مجلس نمایندگان به درخواست حکومت فردا نشست فوق‌العاده‌یی را در رابطه به نشست بروکسل برگزار می‌کند.
حکومت با ارسال مکتوبی به مجلس نمایندگان خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده مجلس شده است. درخواست حکومت امروز از سوی نمایندگان پذیرفته شد. در این نشست وزیران مالیه و خارجه در مورد آخرین آمادگی‌ها و پیشترفت‌ها برای شرکت نشست بروکسل به نمایندگان معلومات می‌دهند.
عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در نشست عمومی امروز مجلس گفت که حکومت با استفاده از صلاحیت خود که قانون اساسی داده است، درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده مجلس را کرده است. آقای ابراهیمی این درخواست حکومت را به رای‌گیری گذاشت. اکثر نمایندگان با درخواست حکومت مبنی بر برگزاری نشست فوق‌العاده موافقت کردند.
در 29 ماه گذشته نیز اکلیل حکیمی، وزیر مالیه که از طرف حکومت مسئول آمادگی‌ها برای نشست برکسل است، از میزان آمادگی برای حضور در نشست بروکسل، نتایج آمادگی‌ها و برنامه‌های بزرگی را که حکومت افغانستان برای چهار سال آینده به جامعه بین‌المللی ارائه می‌کند به نمایندگان معلومات داد.
نشست بروکسل در چهارم و پنجم ماه اکتوبر با حضور نمايندگان ٧٥ کشور و ٣٠ نهاد بین‌المللی در بروكسل، پایتخت بلجیم، برگزار می‌شود. در این نشست کشورهای کمک کننده در باره چگونگی ادامه‌ی کمک‎های‌شان به افغانستان بحث خواهند کرد. افغانستان نیز باید با برنامه‌های منظم و تعهدات مشخص در این نشست حضور یابد تا جامعه‌ی جهانی کمک‌هایش را به افغانستان ادامه دهد.
قبلاً وزیر مالیه گفته بود که حکومت با آمادگی کامل در نشست بروکسل شرکت می‌کند. اما نگرانی‌هایی وجود دارد که حکومت آمادگی لازم را برای حضور در این نشست مهم برای آینده افغانستان، ندارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *