رییس جمهور غنی‎ می‌گوید که امینت ملی به مثابه چشم، گوش، عقل و شمشیر پنهان و وظیفه آن جلوگیری از استعمال قوه غیرمشروع است.

رییس‌جمهور غنی از کمک یک میلیارد دالری بریتانیا برای افغانستان تشکری کرد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که دولت افغانستان از اعلام کمک یک میلیارد دالری بریتانیا برای افغانستان استقبال می‌کند.
دفتر مطبوعاتی ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌یی نوشته است که رییس‌جمهور غنی از ترزامی، نخست‌وزیر بریتانیا، حکومت و مردم آن کشور، به‌خاطر کمک یک میلیارد دالری برای افغانستان قدردانی می‌نماید و آن را مبیّن تقویت همکاری‌های دو جانبه، عزم و اراده‌ی دو کشور می‌داند.
پیشتر پریتی پاتل، مسئول توسعه بین‌االمللی بریتانیا به روزنامه ایندپندنت این کشور گفته بود که بریتانیا قصد دارد ۷۵۰ میلیون پوند دیگر را به افغانستان کمک کند. او گفته بود که قرار است این مبلغ از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ برای کمک به ثبات افغانستان و بهبود وضعیت زندگی مردم به‌ویژه زنان به مصرف برسد.
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه نیز امروز در نشست استماعیه مجلس نمایندگان گفت که بریتانیا وعده شده که سالانه 200 میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند، اما در نشست بروکسل احتمال دارد که بیشتر از این رقم را اعلام کند.
رییس‌جمهور گفته است که کمک‌های بریتانیا و کمک کنندگان جهانی برای افغانستان به‌گونه‌ی شفاف در بخش‌های انکشافی و تأمین صلح و ثبات در کشور به‌مصرف خواهد رسید.
غنی دولت بریتانیا را شریک مهم بین‌المللی افغانستان دانسته که در ۱۵ سال گذشته در عرصه‌های توسعه‌یی افغانستان کمک‌های ارزشمندی را نموده‌است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *