مخالفت صبغت‌الله مجددی با دادن امتیازات ویژه به حکمتیار در موافقت‌نامه‌ی صلح

اطلاعات روز: جبهه‌ی ملی نجات افغانستان به رهبری صبغت‌الله مجددی، رییس دولت موقت مجاهدین مخالفت خود را با موافقت‌نامه‌ی امضا شده صلح میان حکومت و حزب اسلامی به رهبری، گلبدین حکمتیار اعلام کرد.
صبغت‌الله مجددی توافق صلح با حزب اسلامی را مخالف منافع کشور خوانده است. آقای مجددی از حکومت می‌خواهد که در متن این موافقت‎نامه باید تعدیلاتی بیاورد.
آقای مجددی می‌گوید که مخالفت دادنِ مصونیتِ قضایی و امتیازات ویژه به آقای حکمتیار است.
به باور آقای مجددی، گلبدین حکمتیار هیچ برازند‌گی جهادی نسبت به دیگر احزاب جهادی ندارد و اشتباهات بسیاری را نیز مرتکب شده‌است و باید مانند رهبران احزاب دیگر با وی برخورد شود و نباید مورد احترام خاص قرار گیرد و امتیازات ویژه برایش داده شود.
ذبیح الله مجددی، منشی عمومی جبهه نجات ملی در یک نشست خبری گفته است: «اگر این توافق‌نامه عملی شود و مسآله مصونیت قضایی حق‌العبد مستثنا شود در غیر آن مردم آن را بی‌عدالتی تلقی می‌کنند؛ چون بیشتر مردم موقع نداشتند که در این‌ توافق‌نامه نظر خود را بگویند.»
موافقت‌نامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی که هفته‌ی گذشته امضا شد، تاکنون مخالفان و موافقانی را به دنبال داشته است.
دادن مصونیت قضایی به آقای حکمتیار و دیگر اعضای حزب اسلامی ‌از مهم‌ترین ماده‌های این موافقت‌نامه است که تاکنون واکنش‌های منفی را در پی داشته است.
اما شورای عالی صلح می‌گوید که موافقت‌نامه صلح با آقای حکمتیار بر بنیاد قانون اساسی افغانستان تنظیم شده‌است و به آقای حکمتیار امتیازات ویژه داده نشده‌است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *