واکنش تند مشاور امنیت ملی در رابطه به بی‌احترامی به حامد کرزی

اطلاعات روز: حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی رییس جمهور با نشر اعلامیه‌یی بی‌احترامی به شخصیت‌های ملی را خلاف ارزش‌های اصیل افغانی عنوان کرده و گفته است که این افراد به دستور باداران خارجی به حامدکرزی توهین کرده‌اند.
درخبرنامه‌یی که از سوی دفتر مشاورامنیت ملی به رسانه‌ها فرستاده شده آمده است که : «در مراسم یآدبود شهادت استاد برهان الدین ربانی شهید صلح به روز جمعه گذشته (میزان-9) از سوی حلقات مشخصی که مورد حمایت استخبارات خارجی قرار دارند، با بی‌احترامی به حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی اسبق افغانستان که به‌عنوان مهمان به مراسم دعوت شده بودند، طی یک بازی مزورانه به‌گونه تاسف‌آور زیرپاشده و حامد کرزی، کلان و ریش سفید کشور به شکل غيری قابل تحمل مورد بی‌احترامی و توهین قرار گرفت.»
آقای اتمر همچنان گفته است که میزبانان جلسه مسئولیت داشتند که از حیثیت و شخصیت همه‌ی مهمانان و از جمله کرزی حفاظت کنند.
مشاور امنیت ملی رییس جمهور به آنانی که باعث چنین توهینی شده، توصیه کرده است که این کارها عواقب خوب در پی ندارد. در بخشی از خبرنامه آمده است: «این‌جانب به نوبه‌ی خود، ضمن تقیبح این عمل بی‌احترامی و به دور از فرهنگ افغانی، به حلقاتي که با بی‌احترامی به شخصیت‌های ملی به‌شمول رییس جمهور فعلی و قبلی کشور، جهت خوش خدمتی به بادران خارجی خویش فعالیت به اصطلاح جایز سیاسی را ادامه می‌دهند، توصیه می‌کنم که دوام هم‌چو فعالیت‌ها، پیامدهای خوب در قبال نه خواهد داشت. این حلقات اجورتی و مزدخور استخبارات خارجی جهت ترور شخصیتی بزرگان و شخصیت‌های ملی ما، تلاش‌های زنجیره‌یی وسیع را آغاز نموده‌اند.»
آقای اتمر پس از آن به این موضوع واکنش نشان می‌دهد که در مراسم یادبود از شهادت برهان‌الدین ربانی، در جریان سخنرانی عبدالرب رسول سیاف یکی از حاضران مجلس شعار «مرگ بر کرزی» را سر داد.

دیدگاه‌های شما
  1. درست است که توهین وتحقیر به هرانسان در هر سطحی که باشد نادرست ومحکوم است اما حنیف اتمر به عنوان مشاور امنیت ملی این حرفهای کرزی را که در گفتگوی در بی بی سی اظهار داشت چی توجیهی می کند؟“طالبان از کجا هستند؟ طالبان افغان هستند. اگر افغان هستند، یک قوت افغان می‌آید و یک جایی را می‌گیرد، ما هم یک افغان هستیم پس در آن صورت ما یک جایی را می‌گیریم، ما چه حق داریم؟ اگر ما همه افغان هستیم، یک افغان چرا یک افغان را می‌گوید که تو این‌ جای را گرفته نمی‌توانی و ما چرا به زور امریکا بگیریم؟ اگر طالب به پای خود می‌آید ما به طیارۀ امریکا چرا برویم؟” آیا این حرف ها تحقیر وتوهین به مردم افغانستان وشهدای نیست که از دست قوای افغان متعلق به کرزی شهید شدند؟! عبجا به دفاع از حق وحقیقت به جای ایستاد شدن درصف ابرااهیم وموسا ومحمد به حمایت از ابوجهل وابولهب وفرعون ونمرود بپردازیم. کرزی هیچ توهین نشده بل که کسی که مرگ به کرزی گفت توهین شده که توسط عطامحمد نور وصلاح الدین ربانی وادار به معذرت خواهی شد درحالی که صدیقی از آزادی بیان استفاده کرده واز حق مدنی خود بهره گرفته است.

  2. در پاسخ به اقای اتمر
    ایاخوداقای کرزی مزدورخارج نیست؟
    صحبت های اقای کرزی درمورد طالبانیکه وابستگی شان به خارج واضیح ترازروز است خود وابستگی به خارج نیست؟
    ایاحقایق اینقدر برای اقای اتمر مبهم است که حتی واضحات راهم درست تحلیل نمیکند؟
    پرونده ریاست جمهوری کرزی دردادگاه وجدان اقای اتمرچگونه تقسیم بندی شده است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *