انفجار ماین در ولسوالی درزاب جوزجان دست‌کم شش کشته برجا گذاشت

اطلاعات روز: مقام‌های محلی ولایت جوزجان می‌گویند که در انفجار یک ماین کارگذاری شده در ولسوالی درزاب این ولایت، دست‌کم شش نفر کشته و حدود 36 تن دیگر زخمی شده‌اند.
محمد رضا غفوری، سخن‌گوی والی جوزجان گفته است که این انفجار حوالی ساعت 10:30 امروز رخ داد و قربانیان همه غیرنظامیان بوده‌اند.
به گفته‌ی آقای غفوری مردم عادی برای خرید روزانه به مرکز ولسوالی مراجعه کرده بودند که ماین کارگذاری شده در یک موتور منفجر شد.
سخن‌گوی والی جوزجان گفته است که زخمیان این حادثه به شفاخانه‌های ولسوالی درزاب و شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان منتقل شده، ولی به‌دلیل وخیم بودن وضعیت شماری از زخمی‌ها ممکن است که آمار تلفات افزایش یابد.
شماری از رسانه‌های زخمی‌های این رویداد را دست‌کم چهل نفر گزارش داده است.
ولایت جوزجان در شمال کشور موقعیت دارد. آقای غفوری گفته است که گروه طالبان و گروهی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در ولسوالی درزاب این ولایت فعال هستند.
به گفته‌ی او، در روزهای گذشته نیز جنجگویان داعش سه جوان را در منطقه‌ی جرق قدق به‌دلیل این‌که تذکره گرفته بودند، تیرباران کردند.
او شمار نیروهای داعش را در این منطقه حدود ۶۰ نفر اعلام کرده است. پیش از این نیز گزارش‌هایی منتشر شده که نشان از حضور داعش در این ولایت شمالی داشتند.
دو ماه پیش ملا باز محمد، والی نام‌نهاد گروه داعش برای ولایت جوزجان که مشغول سربازگیری و گسترش فعالیت این گروه در این ولایت بود، بازداشت شد.
گروه داعش تاکنون بیشتر در ولایت شرقی ننگرهار فعالیت داشته‌است. در ماه اسد امسال محمد رضا غفوری، سخن‌گوی والی جوزجان گفت که این والی نام‌نهاد داعش با پنج تن دیگر از ولایت ننگرهار به جوزجان آمده بودند و مشغول سربازگیری و گسترش فعالیت این گروه در این ولایت بودند که به دام نیروهای امنیتی افتادند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *