کمیسیون تدارکات ملی 24 قرارداد به ارزش حدود سه میلیارد افغانی را منظور کرد

اطلاعات روز: کمیسیون تدارکات ملی در نشست روز شنبه خود پروژه‌های پیشنهادی وزارت‌ها و نهادهای تدارکاتی را مورد بررسی قرار داده و در نتیجه 24 قرارداد به ارزش حدود سه میلیارد افغانی را تایید کرده است.
دفتر مطبوعات ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌یی نوشته که در این نشست قراردادهای ۲۲ کیلومتر سرک شهر حیرتان الی ولسوالی کلدار ولایت بلخ، پل آهن کانکریتی با سرک اتصالی آن در مرکز ولایت تخار، تعدیل و افزایش کار و قیمت در پروژه‌ی دستگاه دوم بند آبی کجکی، هشت هزار تُن تخم‌های اصلاح‌شده بذری، ۲۰۰ عراده تراکتور کوچک برای پروژه‌ی ملی باغداری و مالداری منظور شد.
خبرنامه افزوده که تعدیل قراردادهای احیای مجدد شفاخانه‌های دوصد بستر، میوند و علی‌آباد، تجهیزات ورزشی، کمره‌های امنیتی و لوازم اطفاییه‌ی مربوط قول‌اردوهای وزارت دفاع ملی، دو قرارداد مواد اعاشوی مربوط وزارت امور داخله، تدارک مواد نفتی ریاست عمومی امنیت ملی و تدارک ۲۴ پایه ماشین‌آلات طبی مربوط وزارت صحت عامه نیز شامل پروژه‌های منظور شده می‌باشد.
همچنان در خبرنامه آمده که کمیسیون تدارکات ملی پیشنهاد شهرداری کابل مبنی بر تمدید یک ماهه‌ی پروژه‌ی سرک کارته‌نو و نقلیه‌ی سیاه‌سنگ شهر کابل را مورد تایید قرار داد. این کمیسیون همچنان پیشنهادات وزارت فواید عامه مبنی بر فسخ قراردادهای بخش دوم سرک چاردره الی قلعه زال ولایت قندوز و سرک میمنه الی ولسوالی لولاش ولایت فاریاب را تصویب کرده است.
منبع می‌گوید که کمیسیون تدارکات ملی به وزارت زراعت، آبیاری و مالداری هدایت داده تا در زمینه‌ی پلان توزیع تخم‌های بذری و تراکتورها و همچنان تأثیرات استفاده آن‌ها در هر شش ماه گزارش مفصل به این کمیسیون ارائه کند.
همچنان کمیسیون در مورد شفاخانه‌های میوند و علی‌آباد فیصله کرده که مدیریت پروژه‌ها توسط وزارت شهرسازی و مسکن صورت گیرد. از سوی دیگر به وزارت‌های دفاع و امور داخله هدایت داده شد تا استفاده از تولیدات داخلی را همواره در پروسه‌ی داوطلبی قراردادهای این وزارت‌ها مدنظر داشته باشند.
از سوی دیگر کمیسیون تدارکات ملی در این نشست پیشنهادات وزارت فواید عامه به‌خاطر تمدید ۹ ماهه‌ی پروژه‌ی سرک سپری الی بگرامی و تمدید قرارداد خدمات مشورتی این پروژه را رد کرده و به وزارت فواید عامه هدایت داده تا از بودجه‌ی قراردادهای فسخ شده در ولایت‌های مربوطه استفاده صورت گیرد.
به نقل از منبع، طی ۶۹ جلسه‌ی هفته‌وار کمیسیون تدارکات ملی، بیشتر از ۲۰۰۰ قرارداد پیشنهادی وزارت‌ها و ادارات مستقل توسط اداره‌ی تدارکات ملی مورد بررسی قرار گرفته و جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون تدارکات ملی ارائه شده است. کمیسیون حدود ۱۸۰۰ قرارداد را به ارزش بیشتر از ۱۸۰ میلیارد افغانی مورد تایید قرار داده‌است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *