هواداران روند سبز خواستار فرستادن نیروی بیشتر به بغلان از سوی حکومت شدند

اطلاعات روز: صبح روز جمعه هواداران روند سبز با راه‌اندازی تظاهراتی در ولایت بغلان از حکومت خواستند که برای سرکوب طالبان، نیروی نظامی بیشتری به این ولایت بفرستد.
ولایت بغلان در دو سال اخیر شاهد ناامنی‌های جدی بوده و در روزهای اخیر درگیری‌هایی در ساحات مختلف این ولایت رخ داده است. در جریان دو سال بارها گزارش‌هایی مبنی بر درمحاصره ماندن نیروهای امنیتی و نرسیدن اکمالات و نیروهای کمکی به‌موقع برای این نیروها منتشر شده است.
هوادارن روند سبز که شمارشان به صدها تن می‌رسید، در این تظاهرات همچنان از نیروهای امنیتی کشور حمایت کردند.
به نقل از رادیو سلام‌وطندار، آرش راستین، مسئول دفتر ولایتی روند سبز در بغلان، مقام‌های محلی این ولایت را در پیوند به نجات سربازانی که در جبهه‌های جنگ در محاصره‌ی طالبان گیر می‌مانند، به بی‌توجهی متهم می‌کرده است.
آقای راستین هشدار داده که اگر سهل‌انگاری مقام‌های محلی همچنان ادامه یابد، روند سبز دست به اعتراض‌های گسترده‌تر خواهد زد.
اما نورحبیب گل‌بهاری، فرمانده پولیس بغلان با رد ادعاهای معترضان گفته است که نیروهای امنیتی همواره برای نجات سربازان گیرمانده در محاصره طالبان در این ولایت اقدام کرده‌اند.
در آخرین رویداد از گیر ماندن نیروهای امنیتی در محاصره‌ی طالبان، اخیراً حدود 120 سرباز بیش از 10 روز در منطقه‌ی تپه‌ی قُرغان دندغوری در محاصره‌ی طالبان گیر ماندند.
این سربازان سه روز پیش در نتیجه‌ی یک عملیات ویژه‌ی نظامی آزاد شدند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *