قرداد بازسازی 30 شبکه آبیاری در پنج ولایت در وزارت زراعت امضا شد

اطلاعات روز: وزارت زارعت و آبیاری امروز (شنبه، 24 میزان) قرارداد بازسازی 30 شبکه آبیاری را برای پنج ولایت به هدف استفاده بهتر از منابع آبی، امضا کرد.
اسدالله ضمیر، وزیر زراعت در برنامه‌ی امضای این قرارداد گفت که از مجموع پروژه‌ها، شش شبکه در ولایت بلخ، پنج شبکه در جوزجان، دو شبکه در سمنگان، دو شبکه در پروان و 15 شبکه در هرات بازسازی می‌شود.
آقای ضمیر افزود، هزینه‌ی بازسازی این شبکه‌ها حدود 260 میلیون افغانی می‌شود که از بودجه توسعه‌یی وزارت زراعت پرداخت می‌شود. با تکمیل کار این پروژه‌ها نزدیک به 61 هزار جریب زمین زراعتی تحت پوشش آبیاری قرار می‌گیرد و حدود 25 هزار نفر از آن به‌گونه‌ی مستقیم مستفید خواهند شد.
به گفته‌ی او، در کار بازسازی شبکه‌های یاد شده، برای 2500 تن از مردم محل زمینه‌ی کار نیز فراهم می‌شود.
وزارت زراعت در خبرنامه‌یی نوشته است، تجارب گذشته نشان داده که با بازسازی چنین شبکه‌ها تا 80 درصد از ضایعات آب جلوگیری می‌شود و تخمین زده می‌شود که تا20 درصد در محصولات زراعتی افزایش رونما گردد.
خبرنامه همچنان افزوده که وزارت زراعت در جریان سال 1395 برای تنظیم شبکه‌های آبیاری و دسترسی دهقانان به آب، برنامه ساخت و بازسازی200 پروژه آبیاری را تدوین کرده که در 34 ولایت تطبیق می‌شود.
براساس این خبرنامه، از جمله این پروژه‌ها 31 پروژه تکمیل شده و 118 پروژه دیگر زیر کار است و کار عملی ساخت50 پروژه دیگر تا چند روز آینده آغاز می‌گردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *