پیکر یعقوب شرافت، خبرنگار کشته شده‌ی تلویزیون ملی به خاک سپرده شد

اطلاعات روز: پیکر محمد یعقوب شرافت، خبرنگار رادیو و تلویزیون ملی افغانستان که شام روز گذشته (یک‌شنبه، 25 میزان) در ولایت زابل از سوی افراد مسلح ناشناس هدف شلیک گلوله قرار گرفت و کشته شد، امروز در این ولایت به خاک سپرده شد.
مرکز خبرنگاران افغانستان می‌گوید که جسد آقای شرافت با حضور صدها تن از باشندگان ولایت زابل بخاک سپرده شد.
در اعلامیه‎ی مرکز خبرنگاران افغانستان آمده است که افراد مسلح نا‌شناس آقای شرافت را حوالی ساعت شش شام روز یک‌شنبه هنگامی که در شهر قلات مرکز ولایت زابل با مو‌تر به سوی خانه‌اش می‌رفت، با شلیک گلوله به سرش به قتل رساندند.
احمد ولی سرحدی، مسؤل نمایندگی مرکز خبرنگاران افغانستان در زابل گفته است که مهاجمان پس از حمله از محل گریخته‌اند.
پولیس تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده‌است.
کمیته مصونیت خبرنگاران افغان این حادثه را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده و از حکومت خواسته است تا موضوع را جدی پیگیری نموده و عاملان قضیه را به پنجه قانون بسپارد.
این کمیته می‌گوید در سال 2016 این یازدهمین خبرنگار است که به قتل می‌رسد و قتل خبرنگاران به هیچ وجه قابل قبول نمی‌باشد.
مرکز خبرنگاران افغانستان، حمله به این خبرنگار و قتل وی را «جنایتی تکان دهنده و ضربه‌یی به جامعه رسانه‌یی کشور» خوانده و از اداره محلی ولایت زابل خواسته است که هر چه عاجل به‌خاطر شناسایی و پیگرد قانونی عامل/عاملان این «جنایت» اقدام کند.
یعقوب شرافت ۲۳ سال سن داشت و از دو سال بدین‎سو با رادیو و تلویزیون ملی کشور کار می‌کرده است. نزدیکان آقای شرافت گفته‌اند که از او همسر و یک دختر دو ساله باقی مانده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *